Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:12:14 GMT

افزایش ۹ درصدی تلفات در تصادفات رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۱۲۳

افزایش ۹ درصدی تلفات در تصادفات رانندگی

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، در حوادث رانندگی سال ۱۴۰۰، از کل جانباختگان ۱۳ هزار و ۴۶۷ نفر مرد و سه هزار و ۳۱۱ نفر زن بودند.

در این مدت، استان‌های فارس با یک هزار و ۳۸۹، تهران با یک هزار و ۲۱۱ و سیستان و بلوچستان با یک هزار و ۱۸۵ بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۲۷، چهارمحال و بختیاری و اردبیل هر کدام با ۲۲۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲۷ فوتی کمترین آمار تلفات را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت بیشترین تلفات در ماه مهر

در سال گذشته بر اساس آمار جمع آوری شده، بیشترین تعداد تلفات به ترتیب در ماه های مهر(یک هزار و ۶۲۱) و مرداد (یک هزار و ۶۲۰) و کمترین آن در بهمن ماه (یک هزار و ۹۲) کشته ثبت شده است.

بیشترین رشد تلفات نیز مربوط به فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۶۶.۵ درصد افزایش بوده است.

بر اساس این گزارش، در این مدت از کل تلفات تصادفات چهار هزار و ۱۴۷ نفر در محورهای درون شهری، ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر در مسیرهای برون شهری، ۹۴۱ نفر در مسیرهای روستایی و ۸۵ نفر در سایر مسیرها جان باخته‌اند.

مراجعه بیش از ۳۱۷ هزار مصدوم تصادفات به پزشکی قانونی

در سال گذشته ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۷۵۱ نفر مرد و ۸۷ هزار و ۳۶۹ نفر زن بودند.

تعداد مراجعات مصدومان تصادفات در سال ۱۴۰۰ نیز با رشد ۱۴.۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بود.

۱۳۰۰ کشته در تصادفات اسفند

مطابق آمارهای موجود در حوادث رانندگی اسفند گذشته نیز یک هزار و ۳۳۸ نفر کشته و ۲۴ هزار و ۲۸۳ نفر مصدوم شدند که در تعداد تلفات با رشد ۲.۱ درصدی و در تعداد مصدومان با رشد ۱۷.۶ درصدی مواجه بودیم.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت تصادفات جاده ای سازمان پزشکی قانونی کشور اخبار حوادث سیستان و بلوچستان تهران اردبیل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حوادث رانندگی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد

همشهری آنلاین – مجیدجباری: در حالی که وسعت و تعداد آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و به نسبت، سال آرام طبیعت ایران نام گرفت، اما سال ۱۴۰۲ آتش سوزی طبیعت ایران هم به لحاظ تعداد و هم از نظر وسعت با افزایش چشمگیری مواجه شد. این درحالی است که براساس آخرین داده‌های آماری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت میانگین سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار جنگل‌ و مرتع ایران در آتش می‌سوزد.

حالا علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از وقوع هزار و ۷۰۴ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت:« بررسی این آمار در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۸۲ درصدی تعداد آتش سوزی ها و ۳۲۳درصدی مساحت آتش سوزی‌ها را نشان می دهد. آتشی که به گفته عباسعلی نوبخت، ‌رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عامل ۹۵درصد آن عامل انسانی دارد.

سیدناصرالدین عمادی،مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اما درگفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور بیان کرد: «حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را می‌توان به شکل‌های سطحی، تنه‌ای، تاجی و زیرزمینی مشاهده کرد که در کشور ما اکثر آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی به شکل سطحی اتفاق می‌افتد.»

قلب سبز ایران، هیزم آتش کباب و قلیان | ۸.۵ میلیون مترمکعب جنگل در سال ذغال می‌شود | روزانه ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کشور ازبین می‌رود + اینفوگرافیک

او افزود: «عوامل مختلفی در بروز و توسعه حریق در منابع طبیعی وجود دارد. حضور دامداران، جنگل‌نشینان و روستاهای داخل جنگل، بی‌احتیاطی رهگذران، شکارچیان و چوپانان، افزایش جمعیت گردشگران طبیعت و حوادث ناشی از آن و همچنین افراد سودجو و فرصت‌طلب که عرصه‌های طبیعی را به‌خاطر افزایش اراضی زراعی خود به آتش می‌کشند، ازجمله مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در طبیعت کشور به‌حساب می‌آید.»

او تصریح کرد: «گسترش اراضی احیاشده با گونه‌های سوزنی‌برگ و وجود درختان پوسیده، شکسته و افتاده در جنگل که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد، ضعف در اجرای موارد فنی نظیر عملیات بهداشتی و پرورشی توسط بخش‌های مربوطه و مجریان طرح‌ها به‌ویژه در سطح جنگل‌کاری‌ها، بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی طی سالیان اخیر و کمبود نیرو و امکانات و غیره... از دیگر عوامل آتش سوزی در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.»

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ساعات آتش سوزی در طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: «با بررسی آمارهای موجود، بیشترین ساعات حریق در شبانه‌روز بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ است. ضمن اینکه در عرصه های شمالی کشور ماه‌های آذر، دی و بهمن و در عرصه های خارج از شمال، خرداد، تیر و مرداد، حادترین ماه‌های حریق هستند و روزهای تعطیل و آخر هفته نیز بحرانی‌ترین روزهای وقوع حریق در هفته به حساب می آیند.»

کد خبر 847542 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منابع طبیعی آتش‌ سوزی گیاهان و درختان محیط زیست جنگل حریق محیط زیست ایران محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری