Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های بورس کالا به سوالات زیر پاسخ داد.

آیا افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت برای دریافت سهام عدالت هستند؟

در آن زمان افرادی مشمول دریافت سهام بودند و حتی برای این افراد برگه سهام هم صادر شد، ولی واگذاری برای آن‌ها انجام نشد این افراد در اولویت دریافت سهام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که برگه سهام عدالت دارند، اگر از گذشته تاکنون تغییر دهک داشته باشند آیا همچنان این افراد در اولویت هستند؟

البته که تغییر وضعیت در پایگاه جامع رفاه ایرانیان حتما باید بررسی شود و این نکته کاملا درست است. اگر این پایگاه به روز شود و اطلاعات آن دقیق باشد کمک می‌کند تا بر این اساس اطلاعات دقیقی داشته باشیم. مبنای منطقی و علمی این است که شرایط فعلی افراد مرجع تصمیم گیری باشد.

آیا در زمینه منابع سهام عدالت برای تخصیص شناسایی صورت گرفته و اصلا منابعی وجود دارد؟

بخش عمده‌ای از سهام‌های واگذار نشده که در اختیار دولت است و در قالب سهام شرکت‌هایی که اکنون بورسی هستند وجود دارد امکان واگذاری دارد. بخشی هم در قالب شرکت‌های غیر بورسی شناسایی شدند که می‌توانند اضافه شوند و بخش دیگر نیز در قالب روش‌های دیگری است که کاملا می‌توانند مبنای تصمیم گیری باشند. در این زمینه کار کارشناسی انجام شده است و امکان واگذاری صندوق‌های قابل معامله نیز وجود دارد. در کل اصل موضوع امکانپذیر است، اما عدد اختصاص یافته و شرایط آن و جامعه هدف نهایی در تصمیم نهایی اثرگذار است.

سود ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام عدالت به کجا رسید؟

در خصوص سود شرکت‌هایی که واگذاری شان انجام نشده پیگیری شد. براساس قانون تجارت که مبنای محاسبه سود است، زمان ۸ ماهه بعد از مجمع مطرح است. ظوابط این شرکت‌ها همانند شرکت‌های بورسی است و هیچ فرقی با شرکت‌های بورسی ندارند. تاکید قانون به اصل موضوع است، نه بورسی و غیر بورسی بودن این شرکت‌ها است.

پیشنهاد ما به جهت افزایش شفافیت این است که شرکت‌های غیر بورسی کار پذیرش شان در بورس انجام شود تا علاوه بر شفافیت بحث ارزش گذاری آن‌ها برای باقی مانده سهام متعلق به دولت برای واگذاری‌هایی مانند سهام عدالت راحت انجام شود و سود آسان‌تر بپردازند.

تکلیف هلدینگ امید ایرانیان چه شد؟

گزارش کامل این موضوع را باید از ساختار دولت دریافت کنیم، اما اینکه اساس این هلدینگ به جای پذیرش تک تک شرکت‌ها پذیرش شوند و ارزش این هلدینگ مبنا باشد منطقی است. برای این هلدینگ تک تک این ۱۳ شرکت باید اطلاعات را ارائه دهند. اینکه نواقصی وجود داشته باشد باید اطلاعات را از دولت بگیریم اکنون گزارش دقیقی درباره این موضوع ندارم.

سود سهام عدالت چه کسانی تا پایان اردیبهشت واریز می‌شود؟

.

کد خبر 676947 برچسب‌ها سهام عدالت بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس فرا بورس دریافت سهام سهام عدالت غیر بورسی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد

استقلال و پرسپولیس رسما از مالکیت دولتی خارج شدند.

طرفداری | مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟