Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:07:43 GMT

فروش ۶۷ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تاکنون

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۲۱۴

فروش ۶۷ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تاکنون

سخنگوی‌ نمایشگاه کتاب با بیان آمار فروش ۶۷ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تاکنون به تشریح مشکلات قانونی برای حضور برخی ناشران مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه پرداخت.

به گزارش مشرق، علی رمضانی، سخنگوی سی ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری ششمین روز نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوالی مبنی بر علت غیبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه اظهار داشت: ما می‌خواستیم از حضور همه ناشران بهره ببریم و به این منظور راهکارهای قانونی را بررسی واجرایی کردیم، اما به ناچار امکان حضور چند ناشر از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما یک هیأت رسیدگی به تخلفات بدوی و یک هیأت تجدید نظر داریم، افزود: با وجود همکاری این ۲ هیأت، باز هم حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر نبود که این امر نشان از پایبندی مسؤولان و مدیریت فعلی به فرآیندهای نمایشگاه است.

رمضانی با اشاره به اینکه محرومیت برخی ناشران از حضور در نمایشگاه کتاب در دوره مدیریت قبلی بوده است، تصریح کرد: روز گذشته هیات رسیدگی به تخلفات ۱۷ پرونده را بررسی کرد که برای هفت پرونده در بخش خارجی و سه پرونده در بخش داخلی حکم صادر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال به صورت مجازی حضور دارد، تصریح کرد: ما برای برخی فعالیت‌های مشترک با کانون اعلام آمادگی‌ کردیم و البته برخی برنامه‌ها همچون تور فرهنگی و نمایشی در حاشیه نمایشگاه با حضور اعضای کانون در حال اجرایی شدن است.

رمضانی به اجرای احکام برخی ناشران متخلف در نمایشگاه سی و سوم کتاب اشاره کرد و گفت: تا زمان قطعی نشدن احکام، آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم. البته این احکام از بسته شدن چند ساعته تا یک‌روزه است که در صورت اعتراض، امکان تجدید نظر هم وجود دارد. با این‌وجود، در اجرای احکام رأفت اسلامی پیش‌بینی می‌شود، اما هیچ‌گونه مسامحه درنظر گرفته نمی‌شود.

سخنگوی‌نمایشگاه کتاب با بیان اینکه امسال ۱۸۷ ناشر خارجی در ۶۸ غرفه حضور دارند، گفت: همانطور که امکان فروش آثار یک ناشر داخلی در انتشارات دیگر وجود دارد، ناشران خارجی نیز می‌توانند آثار سایر ناشران خارجی را در عرفه خود به فروش برسانند.

وی با اشاره به درخواست افزایش متراژ غرفه‌ها به دلیل استقبال مردم تصریح کرد: ما به صورت حداکثری بین ۵ تا ۸ متر به غرفه‌های متقاضی، فضای اضافه داده‌ایم تا بتوانند آثار خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

رمضانی از همراهی پلیس راهور تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه روزهای پایانی نمایشگاه تراکم جمعیت را پیش‌بینی می‌کنیم، امیدواریم پلیس راهور نیز تدابیر لازم را برای کاهش ترافیک بیندیشد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی داریم، افزود: تا پایان روز پنجم مجموع فروش ۶۷ میلیارد تومان است که ۲۷ میلیارد تومان آن برای فروش مجازی و ۴۰ میلیارد تومان برای فروش حضوری بوده است.

رمضانی با بیان اینکه درهای پارکینگ به روی بازدیدکنندگان باز است، افزود: درهای ورودی پارکینگ در صورت تکمیل ظرفیت بسته می‌شود. علاوه بر این از وزارت بهداشت به منظور انجام واکسیناسیون قدردانی می‌کنیم.

گفته می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آخرین نمایشگاه کتاب پیش از شیوع کرونا به دلیل فروش اسباب‌بازی و محصولات غیرکتابی اخطار گرفته و از شرکت در نمایشگاه بعدی منع شده است. شنیده می‌شود که کانون پرورشی قصد دارد در این باره با صدور بیانیه‌ای به دفاع از خود بپردازد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت علی رمضانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه کتاب خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون که تجربه فیلمسازی اقتباسی از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» پیرامون زندگی و زمانه شهید محمد بروجردی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با عنوان «غریب» را در کارنامه دارد، با تاکید براینکه اساساً زیربنای هنرمند، اول استعداد و سپس مطالعه و آگاهی اوست، گفت: معتقدم پی و بتن یک فیلمساز باید سفت باشد که کتاب این کارکرد را برای او دارد.

وی افزود: اینکه من به عنوان فیلمساز استعداد دارم و هرچیزی را که در ذهن داشته باشم، بنویسم نهایتا برای یک فیلم کارایی خواهد داشت و در ادامه قابل تکرار نیست. قطعاً من به تمام جوان‌ها خواهم گفت؛ نباید کتاب از دست‌تان بیفتد تا در موضوع و آن چیزی که دوست دارید، قوی شوید.

لطیفی همچنین به موضوع اقتباس سینما از کتاب اشاره کرد و ادامه داد: در اقتباس یک متنی وجود دارد که به متنی دیگر و در قالب دیگری در می‌آید. یعنی یک رمان نوشته شده که بر اساس آن رمان اقتباسی صورت می‌گیرد. اقتباس روایت نعل به نعل کتاب نیست، چرا که قالب فیلم تفاوت با قالب رمان دارد. اقتباس یعنی اینکه ابتدا روح کار و شخصیت‌ها از رمان اخذ شود. در ادامه یکسری سکانس‌های حیاتی مشخص و سپس روایت در یک قالب دیگر آغاز شود. قالب متفاوت می‌شود، اما رگ و پی مسئله در قصه کتاب است. در برنامه‌ام است تا با اقتباس از رمان دو جلدی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» منصور انوری فیلم «عشق آباد»‌ را بسازم. نمونه اقتباس در دوران قبل از انقلاب سریال «دایی جان ناپلئون» است و ما وقتی سریال و فیلم را در کنار هم قرار می‌دهیم، می‌فهمیم که رمان خیلی قوی‌تر است. اقتباس را باید برای نسل جدید تدریس کرد.

او درباره تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: یکی از علاقه‌مندی‌های من حضور در نمایشگاه کتاب تهران است اما گاهی من در زمان نمایشگاه مشغول پروژه‌هایی بوده‌ام که امکان حضور در نمایشگاه را از من می‌گرفت، اما امسال حتماً سعی خواهم کرد در نمایشگاه حضور داشته باشم.

کارگردان فیلم «غریب» مرادوه اهالی سینما با اهالی قلم و نویسنده‌ها و ناشران را موجب پیشرفت سینما دانست و تاکید کرد: کتاب‌های هنری و نفیس که مربوط به سینما است سهم کمی از تولیدات ناشران را دارند و کتاب‌های تخصصی ما در عرصه‌های فیلمسازی و کارگردانی خیلی دیر چاپ می‌شوند و میان ناشران این کتاب‌ها سهم کمی را میان ناشران به خود اختصاص داده‌اند که امیدوارم این روند تغییر کند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب