Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@18:28:32 GMT

انرژی و آب از شاخص‌های شهر هوشمند و پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۵۳۵

انرژی و آب از شاخص‌های شهر هوشمند و پایدار است

مدیر پلتفرم جهانی بنیاد انرژی و نماینده ایران در بنیاد جهانی انرژی گفت: ۹۰ شاخص برای ارزیابی شهرهای هوشمند و پایدار وجود دارد که انرژی و آب یکی از شاخص‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید سرایداریان امروز _دوشنبه، بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه_ در «نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان» اظهار کرد: وقتی صحبت از پایداری می‌کنیم بسیاری تصور می‌کنند پایداری برای کشورهای توسعه یافته است، اما نگرانی سازمان ملل در توسعه شهری بیشتر برای کشورهایی است که در حال توسعه هستند چرا که اقتصاد آنها به شدت رشد می‌کند و ساختار اجتماعی و زیست محیطی را به هم می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصفهان نیز در مسیر رشد عجیب قرار دارد، گفت: این میزان شهرنشینی و چالش‌های آن شهر را تهدید می‌کند، در این راستا سازمان ملل به دنبال این است تا شهرهای پایدار را برای شهرهایی که ساختار آنها در حال توسعه است شکل دهد و معیار و تعریف مشخص برای آن داشته تا همه مفهوم شهر پایدار را دریابند.

نماینده ایران در بنیاد جهانی انرژی با تاکید بر اینکه ۹۰ شاخص برای ارزیابی شهرهای هوشمند و پایدار وجود دارد که انرژی و آب یکی از شاخص‌ها است، تصریح کرد: زمانی اصفهان در فضای سبز الگو بوده و البته امروز نیز محسوب می‌شود، اما با توجه به ساختار سیستماتیک آب در این شهر در گذشته برخی اقدامات به اشتباه انجام شده است.

سرایداریان با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا بیش از ۴۰ سال است تجربه می‌کند تا ببیند باید به کجا برسد، افزود: یکی از دستاوردهایی که در این خصوص رخ داده، آن است که بیش از ۳۰ میلیون ساختمان در کل اتحادیه اروپا وجود دارد که به خاطر بحران انرژی باید بازسازی شود و این کار را بنیاد جهانی انرژی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد جهانی انرژی در ۱۲۰ کشور ابرپروژه اجرا می‌کند، اظهار کرد: آنها تجربه کار در شهرها و کشورهایی که شبیه ایران هستند را دارند، نقاطی که ساختار و سیستم آب و هوای آنها مثل کشور ما است.

نماینده ایران در بنیاد جهانی انرژی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات شرکت آب و فاضلاب کشور بیش از ۶۰ درصد آب توزیع شده در سیستم ما به هدر می‌رود، یادآور شد: این هدر رفتن به دلیل خراب بودن شبکه انتقال است و با توجه به اینکه ما در بحران قرار داریم باید بیشتر در خصوص صرفه‌جویی کار کنیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد در شهری مثل اصفهان اتفاقی رخ دهد و گامی در راستای شهر پایدار و هوشمند برداریم باید تغییر در ساختار رخ دهد، خاطر نشان کرد: نتایج کار ما را ذی‌نفعان قضاوت می‌کنند که چقدر توانستیم شهر پایدار و هوشمند ایجاد کنیم.

کد خبر 575580

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طراحی شهر هوشمند شهر هوشمند شاخص های شهر هوشمند شهر کلانشهر مدیریت شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بنیاد جهانی انرژی شهر پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت رو در روی هم قرار گیرند. این بازی به واسطه قرار گرفتن دو تیم در رده های دوم و سوم با ۵۲ و ۴۵ امتیاز از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

محمود کلهر کارشناس فوتبال در خصوص این بازی اظهار داشت: نتیجه این دیدار می تواند تاثیر زیادی روی قهرمانی لیگ برتر داشته باشد. سپاهان اگر پیروز شود، کورس قهرمانی جذاب تر خواهد شد. پرسپولیس متاسفانه از جام حذفی حذف شد و در بازی با آلومینیوم نشان داد که در ساختار دفاعی دچار مشکل است و نبود علیرضا بیرانوند هم خیلی زیاد به چشم آمد.

او ادامه داد: آمادگی ذهنی در این بازی بسیار مهم است و برای موفقیت در این دیدار کادر فنی پرسپولیس باید از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را آماده سپاهان کنند. «اوسمار ویه‌را» باید از دیدار با آلومینیوم درس بگیرد و در مصاف با سپاهان تعویض های بهتری داشته باشد.

او افزود: سپاهان دارای خط هافبک و حمله زهرداری است و بازیکنان بسیار با کیفیتی در این تیم حضور دارند. نتیجه گرفتن برابر پرسپولیس برای این تیم که از کورس فاصله گرفته بود بسیار مهم است.

کارشناس فوتبال در ارتباط با دیدار دو تیم تراکتور و استقلال تهران گفت: این بازی هم برای هر دو تیم بسیار مهم است و به نظرم قهرمان لیگ برتر از دل این دو بازی بیرون خواهد. استقلال یکی از تیم های باکیفیت این دوره از مسابقات بوده و روز به روز باکیفیت تر بازی می کند و صدرنشینی این تیم بی دلیل نیست.

کلهر تصریح کرد: تراکتور فراز و نشیب های زیادی داشته از طرفی با اضافه شدن حمید مطهری به کادر فنی این تیم مدیران و هواداران تراکتور می توانند امیدوار به کسب نتایج بهتر از تیم خود باشند چون مطهری سالهاست که در لیگ برتر فعال است و نسبت به تمام تیم ها شناخت خوبی دارد.

او در پایان گفت: تراکتور یک پیروزی روحیه بخش در جام حذفی به دست آورد و بازیکنان این تیم با انگیزه دوچندان گام به دیدار با استقلال خواهند گذاشت. امیدوارم کیفیت بالایی از دیدار های باقی مانده تا پایان فصل را شاهد باشیم و تیم ها بازی رو به جلویی را از خود به نمایش بگذارند.

کد خبر 6092719

دیگر خبرها

  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد