Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسلمانان ساکن شهرهای مختلف آلمان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شهر فرانکفورت، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند. این در حالی بود که به موجب حکم دادگاه برلین، هر گونه تجمع ضدصهیونیستی در پایتخت آلمان ممنوع شده بود.
با این حال در راهپیمایی بزرگ فرانکفورت که از سوی جمعیت «مکتب قرآن و اهل بیت» ترتیب داده شده بود بیش از ۲ هزار نفر از مسلمانان ساکن شهرهای مختلف آلمان از جمله برمن، نورنبرگ، مونیخ، آوگسبورگ، لورکوزن، و شهر لاهه هلند، به خیابان های این شهر آمده و ضمن حمایت از حقوق حق مردم فلسطین، جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری ایرنا به همین مناسبت با «ابراهیم چاکار» جامعه شناس و رئیس شعبه برمن این جمعیت که از سخنرانان اصلی این مراسم نیز بود، مصاحبه ای انجام داده که مشروح آن در پی می آید:

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس را چگونه ارزیابی می کنید؟
در این روزها شاهد شدیدترین حملات و هتک حرمت صهیونیستها به مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان هستیم. در اینجا سوالی که پیش می آید این است که رژیم صهیونیستی، جسارت چنین اقداماتی را از کجا می آورد؟ بر همگان روشن شده است که علت این جسارت و تداوم جنایات صهیونیست ها حمایت های بی دریغ و بی حد و مرز دولت های غربی و در راس آنها آمریکا از این رژیم است.
از دیگر دلایل این بی پروایی صهیونیست ها، رویکرد چند سال اخیر برخی کشورهای اسلامی و عربی منطقه در عادی سازی روابط با تل آویو است. هر چند این روابط پیشتر و به شکل پنهانی نیز وجود داشته است، اما اکنون شاهد افتادن پرده ها و نمایان شدن چهره واقعی برخی از این دولت ها هستند. به طور قطع می توان گفت تمامی کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند به آرمان فلسطین و مردم مظلوم آن خیانت کرده و به آنها از پشت خنجر زده اند.

اما بزرگترین هدف چنین اقدامی، ایجاد جبهه ای مشترک برای مقابله با ایران و مقاومت اسلامی است که روز به روز در حال قدرت گرفتن است. بدون تردید کشورهای خیانت کننده به آرمان فلسطین در جنایات علیه فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی سهیم هستند.

اسرائیل در هفته های اخیر نیز کوشیده است از تنش جنگ روسیه و اوکراین بهره برداری کرده و در حالی که افکار عمومی به این جنگ و پیامدهای آن معطوف است، صهیونیستها به فشارها و جنایات خود علیه مردم فلسطین افزوده اند. از نظر جمعیتی، اوکراین دارای سومین اقلیت یهودی در اروپا و پنجمین اقلیت یهودی در جهان است، از این منظر رژیم اسرائیل درهای اراضی اشغالی فلسطین را به روی جمعیت یهودی اوکراین باز کرده و خواهان پذیرش آنها شده است.
تنها راه مقابله با جنایات اسرائیل و نقش بر آب کردن برنامه های شوم این رژیم، به پا خاستن ملت های مسلمان و آزادیخواه در جهان و ادامه مقاومت علیه جنایات صهیونیستها است.

راهپیمایی روز قدس چه تأثیری در دفاع از مردم مظلوم فلسطین دارد؟
امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام «روز قدس» از مسلمانان و انسان های آزاده جهان خواست تا حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کرده و از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند. امام خمینی با این کار به مسلمانان فهماند که مسئله فلسطین یک مسئله جهانی است. هدف از نامگذاری چنین روزی یادآوری جنایات قدرت های استکباری جهان و قیام علیه این قدرت ها برای دفاع از حقوق مردم مظلوم در تمام جهان است.
یکی دیگر از اهداف این نامگذاری، ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان با محوریت فلسطین است. امروز حساسیت های جهانی بر سر مسئله فلسطین و قدس اشغالی موجب شده که روح تازه ای در کالبد مسئله فلسطین دمیده شود. جنایات اسرائیل نشان می دهد که تنها راه حل این مسئله و بازگشت قدس به آغوش اسلام، قیام و مقاومت در برابر اشغالگران است. بیش از 7 دهه اشغال سرزمین های فلسطینی نشان داد که صهیونیستها به هیچ وجه قصد بازگرداندن حقوق فلسطینی ها به آنها را ندارند، از این رو هدف از راهپیمایی روز قدس تنها نکوهش و محکوم کردن صهیونیست ها نیست، بلکه نشانگر بیداری سراسری در برابر نقشه های شوم اسرائیل و حامیان غربی و منطقه ای آن است.
امروز می بینیم که روز جهانی قدس ابعاد وسیع بین المللی گرفته و بر تاثیرگذاری آن بر مسئله فلسطین بیش از پیش افزوده شده است. همانطور که امام خامنه ای فرمودند روز قدس نماد عزتمندی مقاومت اسلامی و ذلت اشغالگران است. امروز نیز شاهد دو جبهه در مسئله فلسطین هستیم؛ جبهه سازش و عادی سازی روابط با اسرائیل و جبهه مقاومت و قیام علیه اشغالگران، بی شک تنها راه دستیابی ملت فلسطین به حقوق حقه و قانونی شان مقاومت و قیام است.

دلیل سکوت کشورهای غربی مانند آلمان در برابر اشغالگری و جنایات اسرائیل چیست؟
از مهمترین دلایل سکوت غرب و از جمله آلمان در برابر جنایات اسرائیل، فعالیت و نفوذ حامیان رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه ها از رسانه گرفته تا حوزه های مالی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. سکوت سازمان های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل در برابر این جنایت ها نیز نتیجه چنین نفوذ و وابستگی این سازمان ها است.
این نفوذ تا جایی پیش رفته که حتی اعتراض و انتقاد از جنایات اسرائیل با برچسب هایی مانند «یهودی ستیز» تقبیح شده و مجازات به همراه دارد. یکی دیگر از سکوت کشورهای غربی در برابر جنایات صهیونیست ها، پیگیری اغراض سیاسی آنها علیه کشورهای اسلامی است که با حمایت از این رژیم انجام می گیرد و در این مسیر آنها شعارهای ادعایی خود در مورد دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را نیز زیر پا می گذارند.

چگونه می توان دولت های دیگر را متقاعد کرد که به جنایات اسرائیل واکنش نشان دهند؟
برای ترغیب دیگر کشورها به حمایت از آرمان فلسطین باید پیش از هر چیز در بین ملت های آزادیخواه روشنگری صورت گیرد. این روشنگری و تبیین واقعیت های فلسطین می تواند فشار افکار عمومی را علیه اسرائیل افزایش دهد. کشورهایی که اکنون به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، به یکباره چنین کاری نکردند، آنها سالیان سال با سیاست گذاری و تبلیغات رسانه ای، موضوع فلسطین را بی اهمیت جلوه داده و نگاه ملت های خود به این مسئله را تغییر دادند. کشورهایی مانند عربستان مدعی اند که جنگ علیه اسرائیل جایز نیست، گروه های مقاومت اسلامی مانند حماس و جهاد اسلامی گروههایی تروریستی اند و همکاری با صهیونیست ها به نفع مردم منطقه است. این تلاش ها با این هدف انجام گرفته که افکار عمومی در برابر عادی سازی روابط بی تفاوت شود.
یکی دیگر از راه های حساسیت زدایی این اقدام در بین افکار عمومی، فایده بخش نشان دادن رابطه با اسرائیل در این کشورها است. به عنوان مثال اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مدعی می شود که از این عادی سازی هر دو طرف بهره مند می شوند، و یا پس از دیدار با رئیس رژِیم صهیونیستی می گوید که برای آنکارا اقدامات انجام گرفته جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با تل آویو جدا و مسئله قدس هم جدا است.
این رویکرد، دورویی و نفاق این کشورها در خصوص مسئله فلسطین را به نمایش می گذارد. آنها حتی در ماه رمضان اخیر و در حالی که جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیها و هتک حرمت به مسجدالاقصی به اوج رسیده، سفرای خود را به مراسم افطار رئیس جنایتکار رژیم صهیونیستی می فرستند.
در برابر این اقدامات فریبکارانه، وظیفه ما افشای این ریاکاری ها و پرده برداری از برنامه های شوم اسرائیل در منطقه است. برای مقابله با این جنایت هاف ملت های آزادی خواه جهان باید با ماهیت رژیم اسرائیل بیش از پیش آشنا شده و به امواج خروشان حامیان مردم مظلوم فلسطین بپیوندند.

برچسب‌ها راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ اسرائیل فلسطین پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل فلسطین اسرائیل فلسطین عادی سازی روابط جنایات صهیونیست رژیم صهیونیستی جنایات اسرائیل راهپیمایی روز آرمان فلسطین مسئله فلسطین افکار عمومی صهیونیست ها مردم مظلوم تنها راه روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد

دولت آمریکا در حالی که پیش از این تصمیم گرفته بود یگان «نتسح یهودا» را به دلیل جنایاتش در کرانه باختری تحریم کند، اعلام کرد که قصد اعمال تحریم‌هایی بر سه یگان ارتش رژیم صهیونیستی را ندارد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن تصمیم گرفته سه یگان ارتش رژیم صهیونیستی را که مظنون به ارتکاب جنایاتی در نقض حقوق بشر در کرانه باختری هستند، تحریم نکند.

در نامه‌ای که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خطاب به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور ارسال کرد و شبکه خبری«ABC» از آن مطلع شد، آمده است: دولت آمریکا تصمیم گرفت در هیچ یک از کمک‌های خود تاخیری نداشته باشد و به این ترتیب اسرائیل خواهد توانست تمام کمک‌هایی را که کنگره به آن اختصاص می‌دهد، دریافت کند.

در این نامه از نقض‌های احتمالی رخ داده در کرانه باختری پیش از حمله حماس به اراضی اشغالی در هفتم اکتبر صحبت می‌شود که هیچ یک از آنها به عملیات‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس یا ایران و هم‌پیمانان آن مرتبط نیست.

همچنین در این پیام آمده است: احتمال دارد در ارزیابی دولت آمریکا که هنوز منتشر نشده، در صورتی که اسرائیل هیچ‌گونه اقدامی برای رسیدگی به این مساله در پیش نگیرد، بازنگری شود.

در کل تحقیقات آمریکا شامل حال ۳ گردان ارتش رژیم صهیونیستی و ۲ نهاد غیرنظامی است که مظنون به ارتکاب موارد فاحش نقض حقوق بشر هستند.

طبق نامه بلینکن، رژیم صهیونیستی اقداماتی را در خصوص چهار نهاد از پنج نهاد یاد شده پس از اعترافشان به اینکه اقداماتشان در تضاد با «اصول» اسرائیل بوده، در پیش گرفته است.

بلینکن گفت: «دولت اسرائیل اطلاعات جدیدی درباره وضعیت یگان نظامی ارائه کرد و برای تعیین راه‌هایی جهت رسیدگی موثر در مورد این موضوع تلاش خواهد کرد اما این امر هرگز بر حمایت ما از توان اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، ایران، حزب‌الله و دیگر تهدیدها تاثیری نخواهد داشت.»

پیش از این در رسانه‌های آمریکایی از احتمال اعمال تحریم‌هایی از سوی دولت آمریکا بر یکی از یگان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به یگان « Netzah Yehuda» به دلیل اقداماتش در نقض حقوق بشر در کرانه باختری سخن به میان آمده بود و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبرها اعلام کرد که قصد دارد از ارتش خود با تمام امکاناتی که دارد در برابر تحریم‌ها حمایت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست