Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@21:12:54 GMT

شایعه استعفای قریب الوقوع «شی» در رسانه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۷۲۷

شایعه استعفای قریب الوقوع «شی» در رسانه‌های اجتماعی

فرارو- آیا «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از سمت ریاست جمهوری آن کشور استغفا خواهد داد؟ این شایعه‌ای است که اخیرا در سطح گسترده‌ای توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی مطرح شده است.

به گزارش فرارو به نقل از News NCR، شایعاتی درباره کناره گیری «شی جین پینگ» پس از برگزاری نشست کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران در رسانه‌های اجتماعی این موضوع را مطرح کرده‌اند که شی جین پینگ ممکن است به دلیل رکود اقتصادی در کشور و سوء مدیریت ناشی از قرنطینه سخت گیرانه کووید -۱۹از سمت خود کناره گیری کند.

به گفته یک وبلاگ‌نویس چینی قرار است «لی که چیانگ» نخست وزیر چین مدیریت امور حزب و دولت را برعهده گیرد. او اشاره کرده که استعفای «شی جین پینگ» به دلیل خسارات وارد شده ناشی از سیاست سخت گیرانه در قبال قرنطینه با هدف به صفر رساندن آمار ابتلا به کووید بر توسعه اقتصادی و اجتماعی آن کشور صورت خواهد گرفت.

محدودیت‌های شدید اعمال شده پس از شیوع کووید هم چنین تولید صنعتی چین را متوقف کرده و منجر به اختلال در عرضه کالا‌ها شده است. هم چنین، «هان ونشیو» معاون دفتر امور مالی و اقتصادی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود که اپیدمی کرونا باید بیش از آن که با توجه به ثبات اقتصادی و تضمین توسعه کشور مورد ارزیابی قرار گیرد منطبق با سنجش دقیق علمی باشد.

فعالیت واحد‌های تولیدی چین اکنون به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰ میلادی به این سو رسیده است. علاوه بر آن، با ادامه گسترش قرنطینه در شانگهای تحلیلگران در بانک‌های سرمایه‌گذاری مختلف نیز پیش بینی کرده‌اند که نرخ رشد اقتصادی آن ناحیه کاهش خواهد یافت. در ماه آوریل، واحد پول ملی چین (یوان) بیش از ۴ درصد کاهش یافت که بیش‌ترین کاهش ماهانه در ۲۸ سال گذشته بوده است.

فراتر از آن، بازار‌های سهام نیز به شدت به دلیل سیاست کووید صفر متحمل آسیب شده‌اند که احتمالا بر بهبود جهانی تاثیر می‌گذارد، زیرا قرنطینه شدید بر فروش شرکت‌ها در چین و بر زنجیره تامین تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، همه این دلایل به نارضایتی گسترده در چین منجر شده اند. مردم چین در میان این شرایط سخت در حال از دست دادن ایمان به حکومت «شی جین پینگ» و مدیریت شکست خورده آن هستند.

توسعه اقتصادی چین به دلیل قرنطینه شدید در شانگهای متوقف شده است. برای اولین بار به دلیل قرنطینه چین زنجیره تامین محصولات صنعتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. به همین دلیل، نارضایتی در میان مردم چین نسبت عملکرد حکومت آن کشور رو به افزایش بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شی جین پینگ چین شی جین پینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز

شهردار تبریز از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار عصر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارزیابی مثبت از حضور اصحاب رسانه در جمع این شورا اظهار کرد: حضور فعالین رسانه‌ای در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی اتفاقی ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم افزود: مطالبات مردمی اگر بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه و همچنین در راستای رفاه مردم طرح شود، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: رسانه‌ها حلقه واسط مشارکت مردم در مدیریت شهری و استانی و همچنین حضور فعال در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نباید از مطالبات اصلی غافل باشیم، ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نظام هماهنگی منسجمی برای احصای مطالبات دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، باید دغدغه‌ها را پیش رو بگذاریم و راه حل پیدا کنیم.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به نسبت سایر کلان‌شهرها خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت‌های ویژه‌ای همچون شهر بدون گدا و شهر بدون مهاجر را دارد که در دیگر کلانشهرها دیده نمی‌شود، اما گاهی مقایسه‌هایی صورت می‌گیرد که صحیح نیست.

وی افزود: هماهنگی بین بخشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ظرفیت خوبی است و این شورا باید در بحث امیدآفرینی تلاش بیشتری داشته و اقدامات انجام یافته را پوشش دهند.

هوشیار با اشاره به وظایف متعدد شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری یادآور شد: در کنار این وظایف، موضوعات جدیدی همچون بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دهه اخیر به وظایف شهرداری اضافه شده است.

شهردار تبریز با اشاره به ورود شهرداری به حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی گفت: در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جامعه مشکل داریم. باید به سمت انجام کار اجتماعی حرکت کنیم.

وی همچنین از افتتاح مجتمع پردیس فرهنگ و رسانه تبریز در روزهای آینده خبر داد و گفت: یک مجموعه ورزشی اختصاصی برای اهالی رسانه‌ها، یک کافه کتاب، امکاناتی برای رسانه‌ها همچون استودیو، اتاق کنفرانس و آمفی‌تئاتر ۳۰۰ نفری بخش‌های مختلف پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز هستند که این مجموعه در اختیار رسانه‌ها و گروه‌های مرجع قرار می‌گیرد.

کد خبر 750144

دیگر خبرها

  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • روز اتحاد است/ هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها