Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@21:38:03 GMT

نان و دارو افزایش قیمت نخواهند داشت/ دولت به دنبال کاهش تورم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۰۱۰

نان و دارو افزایش قیمت نخواهند داشت/ دولت به دنبال کاهش تورم

به گزارش مهر، سید صولت مرتضوی غروب دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور داده‌اند که ابداً بنا نیست قیمت نان افزایش پیدا کند، ابراز داشت: این موضوع تحت هیچ شرایطی افزایش نخواهد یافت.

وی ضمن بیان اینکه با طراحی صورت گرفته نان و دارو به‌هیچ‌عنوان از افزایش قیمت برخوردار نخواهند شد، افزود: اما اینکه کیفیت نان بهبود یابد، مدیریت و ساماندهی شود حتماً دولت به این مهم خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بابیان اینکه دولت عزم خود را جزم کرده تا به سفره مردم به‌ویژه دهک‌های کم‌درآمد آسیب وارد نشود، ابراز داشت: این را می‌پذیریم که به دلیل اجرای طرح ساماندهی و توزیع یارانه‌ها به نفع مردم بعضی دیگر از کالاها هم دچار نوسانات شدند.

صولت ضمن بیان اینکه با رقابتی کردن اقتصاد و نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی، همت مردم و کمک کسبه و اصناف این مشکلات به وجود آمده رفع خواهد شد، تصریح کرد: قطعاً دولت نیز با پیگیری اهداف فوق به دنبال کاهش فشار از روی مردم است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

آفتاب‌‌نیوز :

کاهش فشار خون با سیر ما در این مقاله به موضوع کاهش فشار خون با سیر و نحوه مصرف سیر با این هدف می‌پردازیم.

فشار خون بالا از اصلی‌ترین عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی است. یکی از روش‌های اولیه کنترل فشار خون بالا شامل تغییر در رژیم غذایی است. طبق گفته محققان بهداشت اضافه کردن سیر به رژیم غذایی می‌تواند فشار خون را به میزان متوسطی کاهش دهد.

سیر نقش مهمی در رژیم غذایی و همچنین دارویی تاریخ بشر داشته است و در فهرست فروش برتر ده گیاهان دارویی در بین مردم قرار گرفته است. این گیاه دارویی بیش از ۵۰۰۰ سال است که برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود و گزارشات کمی در مورد عوارض جانبی وجود دارد.

سیر (Allium sativum) سبزی‌ای است که از زمان‌های قدیم به‌عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. طرفداران این روش درمانی بر این باورند که مصرف سیر به عنوان غذا یا مصرف عصاره سیر به شکل مکمل‌های غذایی می‌تواند به درمان فشار خون بالا یا جلوگیری از ایجاد فشار خون بالا کمک کند. در واقع، برخی از مطالعات گزارش می‌دهند که این دارو به اندازه دارو‌های استاندارد کاهش فشار خون موثر است، حتی با عوارض جانبی بسیار کمتر.

تصور می‌شود که سیر ممکن است تا حدی با تحریک تولید اکسید نیتریک (ترکیبی که نقش کلیدی در گشاد شدن رگ‌های خونی شما دارد) به کاهش فشار خون کمک کند. مروری بر چندین کارآزمایی بالینی نشان داده است که سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و یا دیاستولیک می‌شود و اثر مفیدی در کنترل فشار خون بالا بالا دارد.

خواص کاهش فشار خون سیر با تولید سولفید هیدروژن و محتوای آلیسین آزاد شده از آلیین و آنزیم آلیناز مرتبط است. طبق یک تحقیق جدید، مکمل‌های سیر ممکن است فشار خون را به همان اندازه موثر کاهش دهند که برخی از دارو‌های مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا می‌توانند.

مکمل با فرآورده‌های سیر ممکن است گزینه درمانی جایگزین یا مکمل قابل قبولی برای فشار خون بالا باشد. علاوه بر این، کارشناسان معتقدند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی سیر نیز ممکن است به توانایی آن در کاهش یا جلوگیری از افزایش فشار خون کمک کند.

سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی طبیعی است. به کاهش کلسترول کمک می‌کند، از سرطان و چندین بیماری قلبی عروقی پیشگیری می‌کند و به طور همزمان به عنوان رقیق کننده خون عمل می‌کند. حتی می‌تواند ورم معده را درمان کند.

سیر حاوی ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین است که یکی از مفیدترین دارو‌های طبیعی فشار خون بالا است. آلیناز آنزیمی است که هنگام خرد کردن یا جویدن سیر خام آزاد می‌شود. سپس تحت یک سری واکنش‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه آلیسین تشکیل می‌شود. نحوه مصرف سیر برای کاهش فشار خون عبارتست از:

سیر خام: خوردن سیر تازه و خام یکی از دارو‌های گیاهی برای کنترل فشار خون بالا است. جویدن سیر خام آلیناز را برای آزادسازی حداکثر آلیسین فعال می‌کند. برای افزایش بهره‌مندی از خواص آن باید سیر طی یک تا دو ساعت پس از فعال شدن آلیسین مصرف شود. برای کنترل فشار خون می‌توانید این غذا را به طور منظم بخورید.

پودر سیر: گنجاندن سیر در رژیم غذایی روزانه می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد. حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلی گرم پودر سیر می‌تواند فشار خون را در حدود ۹ تا ۱۲ درصد کاهش دهد. دوز ۶۰۰ میلی گرم پودر سیر حاوی ۳.۶ میلی گرم آلیسین و ۹۰۰ میلی گرم حاوی ۵.۴ میلی گرم آلیسین است.

سالاد: همچنین می‌توانید ورقه‌های نازک سیر را مستقیماً به سالاد‌های مورد علاقه خود اضافه کنید. سیر خام خرد شده نیز گزینه خوبی برای تهیه سالاد‌های خوشمزه و در عین حال سالم است. این سالاد سیر رنده شده را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و دیگر گیاهان گران قیمت برای فشار خون بالا را فراموش کنید.

ترکیب شیر و سیر: این نوشیدنی به عنوان دارو عمل می‌کند و برای سلامت کلی بدن شما نیز مفید است. برای تهیه این نوشیدنی به ده تا دوازده حبه سیر پوست کنده و خرد شده نیاز دارید. حبه‌های سیر را به شیر گرم اضافه کنید. حتی می‌توانید برای نتیجه بهتر یک قاشق غذا خوری عسل به نوشیدنی اضافه کنید.

یکی از درمان‌های خانگی توصیه شده برای کنترل فشار خون ترکیب ماست و سیر است. ماست و سیر باعث کاهش میزان چربی تجمع یافته در عروق و مسدود شدن آن‌ها می‌شود، در نتیجه مانع از افزایش فشار خون و همچنین گرفتگی رگ‌ها و حملات قلبی خواهد شد. بالا بودن سطح کلسترول مضر نیز یکی از علل گرفتگی شریان‌ها و افزایش فشار خون است، در این مورد نیز ماست و سیر با تاثیر مثبت در کاهش میزان کلسترل، به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

برای تهیه مخلوط ماست و سیر باید سیر له یا رنده شده را با ماست اضافه کرد و برای داشتن طعم بهتر مقداری نعناع به آن افزود. این پیش غذا باید برای مدتی با معده خالی میل شود تا خواص تغذیه‌ای آن به طور کامل دریافت شود.

فشار خون بالا کنترل نشده علاوه بر افزایش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی، می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند آسیب کلیه، از دست دادن بینایی و حتی اختلال حافظه مرتبط شود. مسئله عوارض جانبی بر محبوبیت دار‌های طبیعی برای کاهش فشار خون نسبت به دارو‌های شیمیایی می‌افزاید.

از طرف دیگر با اینکه افزایش مصرف سیر ممکن است به بهبود سلامت و محافظت بدن در برابر فشار خون بالا کمک کند، مکمل‌های سیر نباید جایگزین مراقبت استاندارد فشار خون بالا استفاده شوند. هرچند سیر در مقادیر معمولی موجود در غذا احتمالاً برای اکثر افراد بی خطر است، اما مصرف بیش از حد آن عوارض جانبی متعددی (از جمله سوزش سر دل، حالت تهوع و اسهال) ایجاد می‌کند. همچنین افراد مبتلا به اختلالات خونریزی و زنان باردار یا شیرده نباید سیر مصرف کنند.

از آنجایی که سیر ممکن است لخته شدن خون را کندتر کند، مصرف آن همراه با دارو‌های رقیق کننده خون نیز می‌تواند خطر عوارض جانبی مانند خونریزی و کبودی را افزایش دهد. اگر قصد کاهش فشار خون با سیر را دارید، حتما قبل از شروع رژیم درمانی خود با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟