Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@15:15:03 GMT

نظارت میدانی از چاپ و نشر قرآن کریم در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۰۲۱

نظارت میدانی از چاپ و نشر قرآن کریم در قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حمید کرمی بروجنی، مدیرکل صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه نظارت و ارزیابی از ناشران قرآن طی بازدید و نظارت میدانی از چند چاپخانه و صحافی‌­های استان قم گفت: در این نظارت میدانی، تعداد سه عنوان تخلف مشاهده و دستور عدم خروج این قرآن‌­ها از مرحله چاپ داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تخلف این ناشران، عمدتاً چاپ قرآن کریم با مجوز‌های قبلی است گفت: این ناشران لازم است به این موضوع مهم توجه داشته باشند که هدف از چاپ قرآن کریم چیست؟ اگر اشکالی در این قرآن‌­ها وجود داشته باشد پاسخگوی این اشکالات چه کسی خواهد بود؟!

مدیر کل صدور مجوز و ارزیابی ناشران سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات مهم در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، مواردی همچون افتادگی اعراب، کلمه و … است که در مسیر فرایند چاپ به طور ناخواسته اتفاق می­‌افتد؛ لذا علت صدور مجوز چاپ و نشر برای هر نوبت چاپ قرآن کریم، وجود این اشکالات و رفع این موارد استد.

وی افزود: به‌عنوان نمونه، در سال گذشته نمونه قرآنی تصحیح و مجوز چاپ آن صادر شد که پس از چاپ و تصحیح توسط کارشناسان این حوزه، مشخص شد در صفحاتی از قرآن کریم لفظ جلاله «الله» که به صورت رنگی آماده شده بودند چاپ نشده است که پس از پیگیری‌های لازم مشخص شد که این اشکال در مرحله چاپ به وجود آمده است که در نهایت این مشکل برطرف شد.

کرمی بروجنی گفت: معاونت نظارت چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم بار دیگر صمیمانه از عموم ناشران تقاضامند است که در خدمت به ساحت مقدس قرآن این مهم را همواره مورد توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: چاپ و نشر قرآن قرآن کریم چاپ و نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون مرحله اول طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۷۰ خواهر و ۱۲ برادر در استان سمنان برگزار شد.

کد خبر 6095987

دیگر خبرها

  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل