Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نشست مشترک هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با رئیس قوه قضائیه، مدیران و معاونانش در دستگاه قضایی و در دفتر رئیس قوه قضائیه، گفت: با توجه به ضرورت همکاری توأمان بخش نظارتی مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ با قوه قضائیه، در این جلسه موضوعات و مسائل موردنیاز برای هماهنگی و همکاری دو دستگاه مطرح شد و تفاهماتی در جهت هم‌افزایی بیشتر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از مهمترین موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بیان‌کرد و افزود: در این نشست بر ضرورت تکمیل و نهایی کردن سامانه جامع تجارت تأکید شد. همچنین با توجه به تعلل موجود در اجرای قانون به دلیل ترک فعل دستگاه‌های مربوطه، مقرر شد کارگروه مشترک دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شود و ضمن پیگیری موضوعات، گزارشی برای اقدامات بعدی در اختیار قوه قضائیه قرار دهند تا با متخلفینی که منافع ملی را به خطر انداخته‌اند، برخورد صورت گیرد.

تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا تصویب شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه تعلل در اجرای برخی سامانه‌ها از جمله سامانه املاک و اسکان و سامانه‌های فروشگاهی مطرح و مقرر شد برای به ثمر رساندن و اجرای درست قانون، اقدامات مشترکی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح موضوعات اجتماعی و فرهنگی و ضرورت نظارت و برخورد با جریان‌های سازمان‌یافته ضدفرهنگی در این جلسه، بیان کرد: از آنجایی که فعالیت این جریان‌ها علاوه‌بر این‌که برخلاف قانون است، منجر به جرائم متعدد اجتماعی نیز در سطح کشور می‌شود، مقرر شد معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جلسات مشترکی را با کمیسیون اصل ۹۰ در این زمینه داشته باشد و گزارشاتی تهیه شود. همچنین بحث ارائه گزارشی از پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰ در اجرای قانون حدنگار و برخی عقب‌افتادگی‌ها در حوزه اجرای صحیح قانون و همچنین اصلاح برخی از رویه‌های غلط در گذشته به استحضار رئیس قوه قضائیه رسید و مقرر شد این گزارشات به صورت مستمر در اختیار رئیس قوه قرار گیرد.

خضریان گفت: در این نشست به شکایات واصله از دستگاه‌ها در موضوع پرونده‌های مربوط به دستگاه قضایی اشاره شد و با تأکید بر هماهنگی بین دستگاه‌ها مقرر شد برای برخورد با متخلفین همکاری‌های لازم صورت گیرد.

نخستین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور وزرا برگزار شد

وی با اشاره به جلسه امروز صبح(دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت) اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با قضات شعب ویژه قوه قضائیه برای بررسی پرونده‌های ارجاعی کمیسیون نیز گفت: گزارشی از این نشست به رئیس قوه قضائیه ارائه شد و یکی از تقاضاها این بود که تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها صورت گیرد؛ همچنین رئیس قوه قضائیه تأکید کرد در نظام اسلامی نباید فرد یا افرادی قانون را اجرا نکنند و این پذیرفتنی نیست. از این رو از کمیسیون اصل ۹۰ خواسته شد تا موارد مذکور را به صورت مشخص به دستگاه قضایی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس قوه قضائیه همچنین در این جلسه با تاکید بر موضوع حکمرانی فضای مجازی به عنوان وظیفه همه قوا، رسیدگی به انجام وظیفه دستگاه‌ها از منظر طرز کار قوا را از وظایف کمیسیون اصل ۹۰ دانست تا نسبت به انجام وظیفه قوای سه‌گانه در کنار شورای عالی فضای مجازی اقدام شود.

مقایسه قاچاق کالا در ایران و جهان/ ایران؛ کشور منحصربه‌فرد جهان در پدیده ملی قاچاق

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کمیسیون اصل ۹۰ محسنی اژه ای مبارزه با قاچاق کالا رئیس قوه قضائیه کمیسیون اصل ۹۰ دستگاه قضایی صورت گیرد دستگاه ها مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار

بذرپاش امارات وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و امارات از آماده‌سازی ۲۲ سند همکاری بین ۲ کشور در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و امارات برای امضا شدن خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در حاشیه نشست این کمیسیون که صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در ابوظبی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بعد از حدود ۱۰ سال نشست کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور برگزار شد و در ابتدای آن ۲ سند در جهت رسمیت بخشی به خود کمیسیون به امضا رسید.

وی با بیان این که در مجموع ۲۲ سند از گذشته و در پی نشست‌های مقدماتی آماده شده که بین دو کشور به امضا برسد، گفت: در این نشست در بخش‌های مختلف گردشگری، تسهیل تردد تجاری، نقش هر کشور در کریدور شمال - جنوب، توسعه فعالیت‌های بندری، افزایش تعداد پرواز‌ها بحث و گفتگو شد.

بذرپاش ادامه داد: توسعه فعالیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در بنادر ایران یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود. موضوع دیگر تسهیل فرآیند‌های بانکی بود که یکی از مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های تجارت و خواسته تجار ایرانی از امارات است که تبادلات مالی بانکی تسهیل شود و قول‌های خوبی در این زمینه داده شد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته تجارت بین دو کشور ۲۷ میلیارد دلار بود و بعد از چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ما کشور امارات است، گفت: امارات نقش به سزایی به عنوان مقصد صادراتی کالا‌های ما دارد و به همین دلیل فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه تجارت، هم در بخش تعرفه و هم در بخش حمل و نقل بسیار مهم است.

وی افزود: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری بین دو کشور موضوع گردشگری است و هر دو کشور زیرساخت‌های مطلوبی را برای توسعه گردشگری ایجاد کرده‌اند.

به گفته بذرپاش، فعالیت بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور و نیز ایجاد صندوق ضمانت با مشارکت دو طرف از دیگر موضوعات مطرح شده بین دو کشور بود.

بذرپاش ادامه داد: مجموعاً با همه فشار‌هایی که کشور آمریکا ایجاد کرده که کشور‌های منطقه و به ویژه کشور امارات رابطه خود را با ایران کاهش دهد، مانعی برای توسعه همکاری‌ها وجود ندارد و امیدواریم بعد از این نشست کمیسیون مشترک، سال آینده سال متفاوتی در حجم فعالیت‌های دو کشور باشد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات همچنین در خصوص توسعه بخش ترانزیت بین دو کشور، توضیح داد: موضوع ترانزیت دریایی و جاده‌ای و ریلی باید هم‌زمان رخ دهد و کلان پروژه ایران راه که در کشور این روز‌ها در دستور دولت است، در کنار تکمیل مسیر‌های شمال و جنوب در حوزه زیرساخت و تسهیل نرم‌افزار‌های ترانزیتی موجب شد در سال گذشته رشد قابل توجهی در زمینه ترانزیت داشته باشیم.

وی افزود: زمینه‌های توسعه همکاری بندری نیز موضوع دیگر مطرح شده در این نشست بود و توافقات اولیه خوبی در این زمینه صورت گرفت و از سوی طرف اماراتی برای سرمایه گذاری در بنادری مانند چابهار اعلام آمادگی شد.

بذرپاش با اشاره به به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی مسیر چابهار زاهدان و توسعه بندر چابهار، گفت: با این مهم می‌توانیم ظرفیت ترانزیتی عظیمی را در شرق کشور ایجاد کنیم که یکی از استفاده‌کننده‌های آن برای انتقال کالا به شمال و بالعکس به جنوب کشور امارات خواهد بود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات همچنین در خاتمه در خصوص پیش‌بینی میزان تجارت دو کشور در سال پیش رو، اظهار کرد: ۲۷ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور عدد کمی نیست و امارات بعد از چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است، اما با فعالیت این کمیسیون و با عزمی که در ۲ کشور وجود دارد پیش بینی می‌شود که این عدد در سال آینده به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد