Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:19:00 GMT

لوکا دانچیچ بهترین بازیکن قرن بیست و یکم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۸۶۵

لوکا دانچیچ بهترین بازیکن قرن بیست و یکم

نشریه مارکا لوکا دانچیچ بازیکن ۲۳ ساله تیم ملی بسکتبال اسلوونی و باشگاه دالاس ماوریکس را با توجه به آمار‌های موجود به عنوان بهترین بازیکن قرن ۲۱ معرفی کرد.

این نشریه نوشت، در ابتدا مجیک جانسون و لری برد بودند. وقتی هر دو می‌خواستند خداحافظی کنند، مایکل جردن ظاهر شد. زمانی که او حس کرد هژمونی اش به پایان رسیده است، کوبی برایانت در حال رشد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی کوبی به جادوی خود پایان داد، سلطه در دست لبرون جیمز بود.

در حالی که «پادشاه» آخرین بازی‌های خود را سپری می‌کند، NBA لوکا دونچیچ را در اختیار دارد که توانست در چهارمین فصل حضورش به اولین فینال خود برسد.

این بازیکن اسلوونیایی اکنون رسما بهترین بازیکن قرن بیست و یکم است. او قدرت بسکتبال را در دستانش، در سر و در قلبش دارد؛ و هیچ مانعی برای او وجود ندارد.

دانچیچ در هفتمین بازی مقابل فینیکس سانز طوری ظاهر شد (بازی‌ای که تکلیف حذف یا صعود را مشخص می‌کرد)، انگار فقط یک بازی معمولی است و قرار است فقط خوش بگذراند.

او با یک نمایش فوق‌العاده تنها در ۳۰ دقیقه با کسب ۳۵ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۴ پاس منجر به گل، سانز را در هم کوبید تا تیمش به فینال برسد، جایی که در نبرد غول‌ها با دوستش استفن کری و گلدن استیت وریرز روبرو خواهد شد.

دانچیچ بهترین بازیکنی است که هنوز در پلی آف حضور دارد و آمار نیز این را نشان می‌دهد. او بیشترین امتیاز (۳۱.۵) و بیشترین ریباند (۱۰.۱) را کسب کرده است.

او از نظر پاس گل با دریموند گرین (۶.۶) برابر است و در توپ ربایی پس از جیمی باتلر (۲.۱) در رده دوم قرار دارد.

با این حال، قاطع‌ترین آمار این است که هیچکس بهتر از دانچیچ لحظات پرفشار را مدیریت نمی‌کند. در تاریخ NBA او در مسابقاتی که حکم مرگ و زندگی را داشته میانگین امتیاز‌های بیشتری به دست آورده است (۳۹.۰)، و علاوه بر آن ۹ ریباند و ۱۰.۳ پاس منجر به گل در این مسابقات کسب کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش بسکتبال بهترین بازیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دیدار از سری فینال‌های لیگ برتر والیبال ایتالیا موسوم به سوپرلیگا تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مقابل مونزا به برتری برسد تا حالا تنها یک برد دیگر تا قهرمانی در لیگ ایتالیا فاصله داشته باشد.

در این مسابقه شاگردان آنجلو لورنزتی که چندی پیش گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران نیز محسوب می‌شد ست های اول، دوم و چهارم  بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 19 پیروز شدند و مونزا نیز ست سوم را با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد، تا پروجا سری فینال را دو بر یک به سود خود کنند.

در این دیدار ستاره پروجا واسیم بن تارا تونسی بود که بیست امتیاز به دست آورد و اوله پلوتینتسکی اوکراینی نیز چهارده امتیاز کسب کرد. در تیم مونزا نیز اریک لوپکی و ران تاکاهشی به ترتیب هفده و چهارده امتیاز به دست آوردند.

پروجا اگر در بازی چهارم برابر مونزا به برتری برسد پس از چندین فصل عنوان قهرمانی سوپرلیگا را از آن خود خواهد کرد، در غیر این صورت کار به بازی سرنوشت ساز پنجم کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لیگ NBA| سانز در یک قدمی حذف/ کلیپرز و باکس شکست خوردند
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف/ پیروزی فیلا با درخشش امبید
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • جان اوبی میکل: دی بروین با فاصله از مودریچ بهتر است
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته ۲۹ لیگ هندبال آلمان شد
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • بسکتبال NBA | هنرنمایی دانچیچ مقابل اعضای تالار مشاهیر