Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نمایندگان عالی قوای مجریه و قضاییه در استان هرمزگان همچنین در بازدید از بخش های مختلف ندامتگاه بندرعباس ازجمله مرکز مانیتورینگ، بند نسوان، سالن ملاقات الکترونیک، هواخوری، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی و کانون اصلاح و تربیت، توصیه های لازم را در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان و ارائه خدمات هر چه بهتر به آنها ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان در جریان این بازدید، با ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی در ندامتگاه مرکزی بندرعباس، گفت: آثار تولیدی مددجویان این زندان بسیار نفیس و ارزشمند است و نیاز به ایجاد یک بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای این محصولات به طورکامل محسوس است.

مهدی دوستی گفت: زندان مکانی برای اصلاح و تربیت افراد است و می توان با استفاده از نقش مهم گروه های مردم‌ نهاد و خیرین فضایی مناسب برای آموزش و مهارت افزایی مددجویان ایجاد نمود و اندیشه و توان آنها را در مسیر درست هدایت کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات های جایگزین حبس در کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانها، گفت: استفاده از پابند الکترونیک در تعیین مجازات توسط قضات و صدور تصمیم نهایی در این خصوص طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود باید در دستور کار قرار گیرد.

مجتبی قهرمانی ضمن تأکید بر حفظ کرامت زندانیان، بررسی وضعیت آموزشی، رفاهی و قضایی زندانیان و تسهیل امور ایشان را هدف اصلی از این بازدید عنوان کرد.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح کیفی امکانات در زندان بندرعباس با همکاری استانداری هرمزگان نیز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد با رفع نواقص و کمبودها، شرایط مناسب برای ارائه آموزش های لازم و بازاجتماعی شدن مددجویان، بیش از پیش ایجاد شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فراهم بودن امکان ملاقات آنلاین مددجویان با خانواده هایشان در زندان بندرعباس، اظهارداشت: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در این زندان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آن‌ها کاهش یافته است.

او گفت: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان صورت گرفته و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در این استان تهیه شده است.

در جریان این بازدید که دادستان بندرعباس و تعدادی از مسوولان قضایی نیز حضور داشتند؛ مصطفی کیشانی فراهانی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های این اداره کل ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان استانداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس