Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پیش به علت عدم حضور به موقع آمبولانس فوریت‌های پزشکی بیجار یک بیمار قلبی جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بسیاری از ما در مواقع خاص با موارد اورژانسی رو به رو شده ایم که نیازمند انتقال فوری بیمار به بیمارستان هستیم.

یکی از مهمترین وظایف اورژانس پیش بیمارستانی حضور سریع و به موقع در محل حادثه‌ و انجام کمک های اولیه پزشکی در مورد بیماران و مجروحان تا از مرگ فوری نجات یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شانزدهم اردیبهشت سال جاری خانواده ای در شهر بیجار دچار مشکلی شدند که برای نجات جان بیمار خود چندین بار با فوریت های پزشکی ۱۱۵ تماس می گیرند که عدم حضور به موقع امدادگران موجب فوت بیمار ۶۴ ساله می شود.

خبرنگار بیجار بام ایران برای اطلاع بیشتر از حادثه با فرزند این مرحوم مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می خوانید.

محمدرضا قائمی فرزند مرحوم احمد قائمی اظهار داشت: ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پدرم دچار حمله قلبی شد که بلافاصله با فوریت های پزشکی ۱۱۵ چندین بار تماس گرفتم.

وی افزود: محل فوریت های پزشکی با منزل ما حدود ۴ دقیقه است و با توجه اینکه ترافیکی در این محل نداریم اما متاسفانه هر چی منتظر شدیم امبولانس فوریت های پزشکی نیامد.

این شهروند بیجاری گفت: بعد از گذشت نیم ساعت تصمیم گرفتم پدر را با وسیله شخصی خودم به اورژانس بیمارستان امام حسین ع برسانم.

وی ادامه داد: بعد از رسیدن به بیمارستان سریع خودم را به داخل اورژانس رساندم که یک تخت برای انتقال پدرم به بخش CPR بیاورم که یکی از پرستاران با برخورد تند گفتند تخت نداریم پدرت را بغل کن بیار توی بخش احیای بیماران قلبی!!!

این شهروند بیجاری گفت: پدرم را بعلت کمبود و تجهیزات پزشکی از دست دادم و اگر آن روز  فوریت های پزشکی به موقع حضور پیدا می کرد شاید پدرم از مرگ حتمی نجات پیدا می کرد.

وی ضمن گلایه از مسئولان شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: علت عدم اعزام آمبولانس چه چیزی بود؟؟

وی اظهار داشت: در شهری که بیش از ۵۰ نفر جمعیت دارد، ایا داشتن حداقل سه امبولانس ذخیره برای حوادث فوری تقاضای زیادی است.

این شهروند بیجاری تصریح کرد: چرا اپراتور ۱۱۵ سنندج باید جوابگوی تناسهای مردم بیجار و سایر شهرها باشد، ایا امکان اینکه این پاسخگویی توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ که آشنایی بیشتری با مسیرها دارند، نیست.

فرزند مرحوم قائمی بیان داشت: در روز حادثه وقتی که پدرم را با وسیله شخصی خودم به اورژانس انتقال میدادم، آمبولانس فوریت های پزشکی در حالیکه یک بیمار دیگر را حمل میکرد بیان داشتند پدرم را از ماشین خودم پیاده و به داخل آمبولانس انتقال دهم که تخت خالی هم نداشت.

این شهروند بیجاری گفت: من پدرم را در اثر کمبود تجهیزات پزشکی از دست دادم، اما این قضیه را از طریق مراجع قانونی پیگیری میکنم تا شاید دیگر شاهد مرگ شهروند دیگری بخاطر این دست مشکلات نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهروند بیجاری فوریت های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ساعت 9:15 امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه طی تماس با اورژانس حادثه تصادف در محور مرادلوی شهرستان مشگین شهر گزارش شد.

وی خارنشان کرد: به دنبال تصادف دو خودروی پژو ۴۰۵ در مرادلو روستای سید قهرمانلو بلافاصله آمبولانس های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل افزود: ۷ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر منتقل شدند.

کد خبر 6095725

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • ۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • واژگونی تیبا در محور مورچه خورت با ۵ فوتی و مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف مینی‌بوس و لیفان در اتوبان آزادگان ۱۵ مصدوم داشت
  • مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ۲۰۶
  • واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم