Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم که یک هزارو ۱۰۰ مورد آن تعطیل است و هیچ پیمانکاری روی آن کار نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در نشست با نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه فوق العاده‌ای بود و در آن مطالب بسیار خوبی بیان شد و من از ابتدا ۲۸ نکته ارزشمند که فوق‌العاده حساس، ریزبینانه و استراتژیک بود به یادگار برداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه آغاز تعاملات بیشتر مجموعه ورزش و جوانان با فراکسیونهای تخصصی از جمله فراکسیون فرهنگی، اجتماعی و راهبری و نقطه عطفی برای همکاری بیشتر با هدف مدیریت بهتر و تسریع در برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی در ادامه بیان داشت: دیپلماسی ورزشی را  به عنوان یکی از دغدغه‌ها برای ورزش کشور می‌دانم. ما در داخل کشور ۲۳۵ گونه ورزش را مدیریت می‌کنیم و در دنیا بیش از ۲ هزار سازمان بین المللی وجود دارد که در حوزه ورزش کار می‌کند. هم‌اکنون حدود ۴۳۰ کرسی بین المللی توسط حدود ۳۶۰ نفر برای کشورمان به دست آمده اما تنها کسب این جایگاه‌های بین المللی مهم نیست؛ بلکه باید بررسی کنیم چنین کرسی‌هایی چه دستاورد و چه خروجی برای ورزش کشورمان داشته.

وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت: باید از این کرسی‌ها در شرایط کنونی به نفع کشور با برپایی اردوهای داخلی، پذیرفتن میزبانی و برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی بهره‌برداری کرد. فدراسیون جهانی زورخانه‌ای در کشور فعال است و در نظر داریم دفتر توسعه منطقه ای آن را در یکی از مناطق آزاد مثل قشم و کیش راه‌اندازی کنیم که دراین راستا مکاتبات لازم صورت گرفته.

او درباره ارتباطات تصریح داشت: ۴ سال به عنوان نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو بودم که ۱۸ کشور عضو آن بودند و تمام برنامه‌ها، تصمیمات و حمایت‌ها برای ورزش‌های دولتی جهان در این کمیته گرفته می‌شود. ۲۳ اسفندماه همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع)، شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور پس از ۹ سال برگزار شد که مصوبات بسیار خوبی را برای این حوزه درپی داشت.

سجادی از تلاش‌های نمایندگان مجلس در تخصیص ۲۷ صدم درصد به ورزش قدردانی کرد و گفت: اختصاص این مبلغ در روزهای پایانی سال خبر خوبی برای این مجموعه بوده. با اختصاص این مبلغ یک رنسانس برای ورزش کشور به وجود خواهد آمد و ما خواهیم توانست بسیاری از درخواست‌های به حق نمایندگان مجلس را به سرانجام برسانیم و با تزریق این منابع من مطمئن هستم در اتمام پروژه‌ها نیز روسفید خواهیم شد. میراث‌دار یک سری پروژه‌های نیمه تمام هستیم که بالای ۲۰ سال سن دارد و از اعضاء فراکسیون راهبردی می‌خواهم تا برای تعیین تکلیف آنها به ما راهکار و مشورت دهند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم که یک هزارو ۱۰۰ مورد آن تعطیل است و هیچ پیمانکاری روی آن کار نمی‌کند که در صورت تخصیص ۲۷ صدم درصد خواهیم توانست بسیاری از مشکلات در حوزه زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام را رفع کنیم. همچنین ستادی برای جام جهانی در کشور به ریاست دکتر مخبر تشکیل شده است که ما هم عضو آن هستیم. برای این رویداد مهم بیشتر وزارتخانه‌ها درگیر هستند تا ان‌شاءالله از این مسابقات مهم که در همسایگی ایران در حال رخ دادن است به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.

 

سپس نوبت به سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی رسید و او اظهار داشت:  فراکسیون راهبردی اولین فراکسیونی است که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و یکی از فراکسیون‌های فعال این دوره است که کمیته‌های تخصصی مختلف دارد و هر کدام از این کمیته‌ها در حوزه تخصصی خود نشست‌ها و پیگیری‌های مرتبط را انجام می‌دهند که کمیته ورزش این جلسه را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور مجلس وزارتخانه برگزار می کند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تبریک کسب پیروزی‌ها و موفقیت‌های کاروان ورزشکاران کشورمان در المپیک ناشنوایان برزیل عنوان داشت: از زمانی که دکتر سجادی سکانداری وزارت ورزش و جوانان را به دست گرفته است، با پویایی و نشاط و تحرکی که دارد، در وزارت ورزش و جوانان و حوزه های مختلف آن هم شاهد این پویایی و تحرک و تعالی و پیروزی‌ها هستیم. با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامیده شده است، در حوزه ورزش نیز باید شاهد نقش دانش بنیان و تاثیر گذاری آن باشیم.   وی تاکید داشت: در جهان امروز، هر موفقیتی که در ورزش بخواهیم به دست بیاوریم، اگر بدون دانش و بهره گیری از تکنولوژی برتر باشد، حاصل نخواهد شد و لازم است که در این خصوص هم وزارت ورزش و جوانان و هم ما در مجلس به این مهم، توجه ویژه داشته باشیم که چگونه برنامه‌های متکی بر دانش‌ها و فناوری‌های جدید می‌تواند عرصه ورزش ما را ارتقا دهد و بالا ببرد.   رئیس فراکسیون راهبردی مجلس بیان داشت: هر چه ما در حوزه ورزش تلاش و حمایت کنیم و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم، همان مقدار از آسیب های اجتماعی در جامعه کاسته می شود. سلامت، پویایی و نشاط جامعه در گرو حمایت از برنامه‌های ورزشی است.   وی با تاکید بر نقش ورزش در سلامت جامعه، گفت: این جمله مبالغه نیست که هر تعداد باشگاه های ورزشی و برنامه‌های ورزشی در جامعه بیشتر شود، همان مقدار مراجعه به بیمارستان‌ها، مراکز ترک اعتیاد و ندامتگاه‌ها کمتر خواهد شد.   میرتاج الدینی تصریح داشت: باید یک حرکت همه جانبه در حمایت از ورزش داشته باشیم. امروز یکی از نیازهای اصلی جامعه است که در حوزه های مختلف و عرصه های مختلف بتوانیم برنامه های مختلف ورزش و جوانان را پشتیبانی کنیم. مجلس نیز آمادگی کامل در این مورد دارد و در کمیسیون فرهنگی، فراکسیون‌های مرتبط با ورزش و فراکسیون راهبردی در کنار شما خواهیم بود.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان فراکسیون راهبردی برای ورزش برنامه ها نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، امین دوست محمدی در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار تلاش کنند، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

کد خبر 6089740

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی