Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:11:09 GMT

شرکت‌کنندگان در کارآزمایی واکسن پاستور بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۹۸۶۹

شرکت‌کنندگان در کارآزمایی واکسن پاستور بخوانند

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در پی پاسخ به سوال عمومی در مورد تزریق دوز چهارم از سوی شرکت‌کنندگان در کارآزمایی واکسن پاستور به اطلاع می‌رساند، پیرو پیگیری از انستیتو پاستور، تزریق دوز یادآور یا چهارم برای این دسته از عزیزان با توجه به شرایط و بررسی‌ها همانند سایر واکسن‌های دیگر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یعنی اگر اکنون جزو گروه‌های مجوزدار برای تزریق دوز چهارم هستید، می‌تواند تزریق کنید ودر غیراینصورت منتظر اعلام باشید.

به گفته نوروزیان، گروه‌های مجاز به تزریق به دوز چهارم شامل افراد بالای 70 سال، بیماران زمینه‌ای، بیماران خاص با هر سنی، کارکنان بهداشت و درمان و البته اگر از دوز سوم بیش از 4 تا 6 ماه گذشته باشد، هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره واکسن‌های مجاز برای تزریق دوز چهارم نیز گفت: هر واکسنی که در دوز سوم تزریق کرده باشید و یا واکسن‌هایی با پلت فرم پروتیین نوترکیب مانند پاستوکوک پلاس، اسپایکوژن و رازی برای تزریق دوز چهارم پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واکسن دوز چهارم بندرعباس تزریق دوز چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند