Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:17:36 GMT

شهرضا پیشرو در طرح مبارزه با کرم گلوگاه انار است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۱۵۲

شهرضا پیشرو در طرح مبارزه با کرم گلوگاه انار است

مکیه جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کرم گلوگاه انار اظهار داشت: کرم گلوگاه انار یکی از آفت‌های مهم است که باعث کاهش کمیت و کیفیت محصول انار می‌شود.

وی با اشاره به نوع این آفت، افزود: کرم گلوگاه انار یک شب پره هست که خسارت عمده محصول مربوط به مرحله لاروی این آفت است که با ورود به داخل میوه و تغذیه از دانه میوه باعث خسارت و افت عملکرد محصول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس باغبانی شهرضا با توجه به محل تخم گذاری این آفت در زمستان، بیان کرد: پروانه این آفت با تخم گذاری بر روی میله، گل، پرچم و کاسبرگ باعث ایجاد خسارت به میوه انار می‌شود که زمستان گذرانی این آفت به صورت سنین مختلف در داخل میوه‌ها، بر روی درختان، پای درختان، سطح خاک و درز و شکاف دیوارها است.

وی در مورد بهترین روش‌های مبارزه با آفت گلوگاه انار که مورد تأیید سازمان حفظ نباتات کشور هم قرار گرفته، تصریح کرد: با توجه به سیکل زندگی این آفت متأسفانه راهکارهایی که به تنهایی استفاده شده تا کنون مؤثر نبوده است اما بهترین روش‌های مبارزه تلفیقی با آفت کرم گلوگاه، روش مبارزه زیست شناسی، مبارزه مکانیکی و مبارزه دائمی هست که توسط سازمان حفظ نباتات کشور مورد تأیید قرار گرفته است.

جمشیدی در رابطه با جایگاه شهرستان شهرضا به عنوان پایلوت در سطح کشور و استان، بیان داشت: شهرستان شهرضا در سطح کشور و در استان به عنوان پایلوت جز شهرستان‌های پیشرو در بررسی راهکارهای مبارزه با این آفت بوده که جهاد کشاورزی از سال ۱۳۹۵ اقدام به بررسی یک سری راهکارهایی در سطح باغ‌ها و مناطق مختلف شهرستان شهرضا کرده است.

وی با اشاره به ۲۰ تیمار پیشنهادی که در سطح شهرستان و مناطق مختلف به اجرا در آمده گفت: ۲۰ تیمار مختلف را در سطح شهرستان به اجرا در آوردیم و راهکارهایی را بررسی کردیم که از بین ۲۰ تیمار بهترین راهکارها و مؤثر ترین راهکارها را گلچین کردیم و توسط سازمان حفظ نباتات کشور با توجه به گزارشی که از طرف جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی نارون ارائه گردید مورد تأیید قرار گرفت.

کد خبر 5491730

منبع: مهر

کلیدواژه: میوه انار جهاد کشاورزی باغداری بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار کالاهای اساسی ویروس کرونا آمار کرونا تنظیم بازار خطبه های نماز جمعه گرد و غبار آلودگی هوا مشهد خراسان رضوی ایلام کرم گلوگاه انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم