Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «جعفر کوشا» دوشنبه شب در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلا دادگستری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در مورد طرح هایی که در مجلس مطرح می شود، باید به چند مطلب اشاره کرد اول اینکه طرح ها باید کارشناسی شده باشد و دوم اینکه باید براساس ضرورت ها و نیازهای جامعه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال گذشته و در سال جاری ۲ طرح مطرح شد و طرحی که قانونی شد، بحث طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که متاسفانه در کمیسیون جهش تولید عنوان شد، کمیسیونی غیرتخصصی بود و اقتصاددانان در آن دخالت کردند که اکنون به صورت قانون شده است و مشکلی دیگر وجود ندارد.

افزایش تعداد وکلا مشکلاتی به همراه دارد

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) در ادامه افزود: نکته ای که باید مطرح شود این است که این احتمال وجود دارد، طرح تسهیل پیامدهای ناگواری داشته باشد چون هنگامی که تعداد وکلا زیاد شود با مقوله آموزش و تربیت به صورت آکادمیک و فنی مواجه می شویم، بالارفتن تعداد وکلا موجب افت این هدف می شود و اگر تعداد وکلا زیاد شود با افزایش بیکاری نیز مواجه می شویم چراکه به همین تعداد پرونده وجود ندارد.

کوشا ادامه داد: از سوی دیگر کنترل و نظارت این تعداد با مشکل مواجه می شود، اگر بنا براین باشد تا وکلا زیاد شوند باید اجباری شدن وکلا را در پرونده ها داشته باشیم یعنی اگر هر فردی که پرونده دارد وکیل نیز داشته باشد بازار برای همه وکلا فراهم می شود ولی اگر بدون وکیل پرونده طرح شود، وکلا بیکار می شوند.

این مسوول اضافه کرد، طرح دیگر در کمیسیون حقوق قضایی مجلس مطرح شد که مجدد توسط افراد خاصی که سررشته ای از حقوق و وکالت ندارند مطرح شد و تنها اشتغالزایی و اینکه نمایندگان حقوقی به صورت وکیل پرونده بگیرند در نظر گرفته شد، که کلیات این طرح متاسفانه تصویب شد.

وی در خصوص پیامدهای ناگوار این طرح، گفت: در طرح تسهیل، افزایش تعداد وکلا موردنظر است و از سوی دیگر می گوییم که افراد غیروکیل در پرونده ها شرکت کنند و باید پرسید چگونه می توانیم پاسخگوی این تناقض باشیم.

رییس کانون وکلای کشور ادامه داد: نماینده حقوقی نمی تواند نقش وکیل در پرونده را ایفا کند چون که عوض و بدل می شود و از سوی دیگر آموزش لازم و دوره های خاص را سپری نکرده است و ممکن است نظارت کافی بر آنان وجود نداشته باشد.

کوشا بیان کرد، اگر بخواهیم گام به گام استقلال نهاد وکالت را کم کنیم و از بین ببریم، مفسده آن به حقوق ملت باز می گردد یعنی هر طرحی که ارائه می شود باید نظر کارشناسی داشته باشد و نهاد وکالت درگیر شود چراکه ذینفعان اصلی در این قضیه هستند.

او تاکید کرد، خواهش می کنم نمایندگان مجلس از ارائه این طرح ها در مجلس خویشتن داری کنند ممکن است بگویند این طرح ها را به صورت قانون در آورده ایم ولی در آینده متوجه می شوند این قوانین غیرضرور و غیرنافع هستند.

مراسم تحلیف ۷۱ وکیل دادگستری استان کرمانشاه با حضور «جعفر کوشا» رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا)، معاون استاندار، شهردار، معاون دادگستری و خبرنگاران در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وکالت و حقوق وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری کرمانشاه کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وکالت و حقوق وکیل دادگستری مجلس شورای اسلامی وکالت و حقوق وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری کرمانشاه کانون وکلای دادگستری کرمانشاه وکلای دادگستری تعداد وکلا کانون وکلا طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی