Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تاس نوشت: نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد به صورت آزمایشی یک سلاح مافوق صوت جدید را در چارچوب برنامه ARRW (سلاح واکنش سریع با پرتاب هوایی) در سواحل کالیفرنیای جنوبی در ۱۴ مه به انجام رسانده است.

AGM-۱۸۳ ARRW (سلاح واکنش سریع با پرتاب هوایی) یک سلاح مافوق صوت است که برای استفاده از سوی نیروی هوایی آمریکا برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلاح از سوی لاکهید مارتین توسعه داده شده و قبل از حرکت به سمت هدف خود، با حداکثر سرعت بیش از ۲۰ ماخ پیش می‌رود.

در بیانیه آمده است: «به دنبال جدا شدن از هواپیما، تقویت‌کننده ARRW شعله‌ور شد و برای مدت زمان مورد انتظار سوخت و به سرعت‌های مافوق صوت یعنی  پنج برابر بیشتر از سرعت صوت دست یافت.»

دولت بایدن در حال سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه موشک‌های مافوق صوت است که با سرعت ۵ برابر صوت حرکت می‌کنند. حمله روسیه به اوکراین نگرانی‌ها در مورد امنیت اروپا را تشدید کرده است.

ماه گذشته، مقامات آمریکا، انگلیس و استرالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما امروز متعهد شدیم که همکاری سه‌جانبه جدیدی را در زمینه مافوق صوت، قابلیت‌های جنگ الکترونیک و تعمیق همکاری در زمینه نوآوری‌های دفاعی آغاز کنیم. این ابتکارات به تلاش‌های ما برای تعمیق همکاری در زمینه قابلیت‌های سایبری، هوش مصنوعی، فناوری‌های کوانتومی و توانایی‌های دریایی می‌افزاید. واشنگتن و لندن از پیشرفت برنامه زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا ابراز خرسندی می‌کند و سه کشور در سایر زمینه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.»

این در حالی است که چندی پیش بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: مسکو در حال حاضر روی توسعه نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت مبتنی بر زمین، هوا و دریا کار می‌کند و این موشک‌ها در حال حاضر روی ناو‌های موشکی آزمایش می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلاح مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا جنگ روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل بیداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از اواسط هفته اعتراضات دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در آمریکا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت‌های آمریکا سرایت کرد، و به سرعت جنبشی با حضور گروه‌های مختلف دانشجویان با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» تبدیل شد و بنا به گزارش رویترز، از شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این جنبش اعتراضی به اروپا و برخی دانشگاه‌های جهان کشیده است، دانشجویان فرانسوی در اعتراضاتی که بازتاب جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا است، امروز جمعه، تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • فصل بیداری
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد