Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:47:20 GMT

چالش گروه‌های جهادی برای نوسازی مدارس مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۲۹۹

چالش گروه‌های جهادی برای نوسازی مدارس مناطق محروم

حمیدرضا خان‌محمدی، در قرارگاه عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح جلسه اخیر مدیران استانی نوسازی کشور با قرارگاه عدالت آموزشی پرداخت و افزود: گردهمایی مدیران استانی اداره کل نوسازی استان‌های کشور روز یکشنبه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد که یکی از کارگروه‌های تخصصی در آن، به میزبانی قرارگاه عدالت آموزشی و نصیر آموزشی با هدف هم افزایی جریان‌های جهادی با عدالت نوسازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این کارگروه نخستین بحثی که مطرح شد بحث به کارگیری جریان جهادی برای بحث کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و همچنین از همه مهم‌تر پیوست تربیتی بود که در این جهاد مدرسه سازی مطرح شد. این فرایند تربیتی از این حیث مطرح است که هم دانش آموزی و هم دانشجویی که در ساخت یک مدرسه کمک می‌کند؛ تحت یک برنامه تربیتی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر مدرسه‌ای هم که توسط آن دانشجو ساخته می‌شود روح حاکم بر آن با دیگر مدارس فرق می‌کند و هم وقتی که مدرسه ساخته شد؛ دانشجو و گروه‌های جهادی از آنها پشتیبانی معنوی خواهد کرد.

برطرف شدن موانع قانونی واگذاری پروژه‌های مدرسه سازی

خان‌محمدی، چالش اصلی گروه‌های جهادی را نبود قوانین لازم دانست و گفت: چالش اصلی مطرح شده در این نشست نبود قوانین لازم و کارا برای واگذاری پروژه‌های مدرسه سازی و نوسازی مدارس به گروه‌های جهادی است که موانع قانونی زیادی در این مسیر وجود دارد؛ قرار شد در یک کارگروه مشترک بین قرارگاه عدالت تربیتی، سازمان نوسازی مدارس و بسیج سازندگی کشور این موضوع مطرح و راهکار و آئین‌نامه‌ای جهت تسهیل ساخت مدارس توسط گروه‌های جهادی ارائه شود؛ ضمناً مدیران استانی هم به نیروهای جهادی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه موانع قانونی همکاری گروه‌های جهادی در امر مدرسه سازی برطرف شد، افزود: نکات مهمی که گروه‌های جهادی در این نشست مطرح کردند یکی این مسئله بود که گروه‌های جهادی را به عنوان پیمانکار محسوب نکنند؛ دوم اینکه مواد اولیه، مصالح ساختمانی مورد نیاز و نقشه‌های لازم برای ساخت مدارس مستحکم و مناسب با شرایط بومی هر منطقه و با حداقل هزینه در اختیار گروه‌های جهادی قرار بگیرد. این موضوع مطرح شد که گروه‌های جهادی بتوانند از مصالحی که استفاده از آن در منطقه مورد نظر رایج است؛ استفاده کنند. این در حالی است که پیش از این سازمان نوسازی معمولاً به یک فرم و یک شکل و با هزینه‌های هنگفت اقدام به مدرسه سازی می‌کرد و سازه‌هایی که توسط نوسازی به کار گرفته می‌شد بسیار سنگین و غیر اقتصادی بوده است، سازه‌هایی که توسط گروه‌های جهادی برای ساخت مدارس پیشنهاد شده است سبک، استاندارد و کم‌هزینه است.

خان‌محمدی خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین بر ظرفیت دانشگاه‌های فنی و مهندسی و به کارگیری طرح‌هایی که مبتنی بر سبک سازی، ارزان سازی و سریع سازی بود، تاکید شد تا بالاخص در ساخت مدارس کوچک کمک گرفته شود.

کد خبر 5492044 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس مناطق محروم گروههای جهادی شهرداری تهران علیرضا زاکانی آلودگی هوا شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شهردار تهران حج تمتع سازمان حج و زیارت قوه قضاییه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران یوسف نوری دستگیری گروه های جهادی مدرسه سازی ساخت مدارس مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، شش گروه جهادی دامپزشکی به روستای محروم شوراب چنار بگالی خرم آباد اعزام و خدماتی از قبیل واکسیناسیون رایگان دام و طیور بومی، سمپاشی اماکن دامی، ویزیت و نسخه نویسی برای بهره برداران را به مردم این روستا ارائه کردند.

دامپزشکی لرستان سال گذشته ۳۱ اردوی جهادی را در مناطق محروم برگزارکرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم