Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته ۷۹ درصد افزایش یافته که این مصداق تحول و پیشرفت منطقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،  حسین مدرس خیابانی در نشست مشترک با اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد زاهدان با تاکید بر اینکه ما به دنبال ایده و راهکاریم، اظهار داشت: حرکت جدیدی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و این نگاه توسعه محور در تمام پروژه‌ای این استان جریان پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ روستای کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند که ۲۸ درصد این طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز ما در استان بیشترین اعتبارات سفر رئیس جمهور و اعتبارات سال ۱۴۰۱ را داریم همچنین بالاترین نرخ اعتبارات جهادی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۶۳ کیلومتر از جاده‌های شمال سیستان و بلوچستان تکمیل و تقریباً تمام پروژه‌هایی که در این منطقه متوقف بود، مجدد احیا شده است تاکید کرد: این استان دارای کمترین نرخ تصادفات جاده‌ای اما بالاترین میزان کشته‌ها است که اکثراً در تصادفات رخ به رخ ناشی از جاده‌های ۲ طرفه غیر استاندارد روی می‌دهد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه یک شورای نخبگی برای توسعه و پیشرفت استان تشکیل شود و کمیته‌های تخصصی را زیر مجموعه آن قرار دهیم تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی یکی از مهمترین گروه‌ها؛ دانشگاهیان و اساتید دانشگاه هستند در این راستا در همه جلساتی که برای اجرای پروژها می‌گذاریم، این قشر فرهیخته حضور دارند.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مدیران باید حلقه‌ای از نخبگان جوان را برگزینند، بنابراین ما دائم نیاز داریم با نخبگان و دانشگاهیان در جهت آسیب شناسی و رفع مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و تخصصی ارتباط داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما به صورت مرتب با دانشگاهیان و گروه‌های جهادی ارتباط داریم و این امر باعث شده که اولویت‌های ما در استان کاملاً مشخص شود.

وی بیان کرد: در فهرست مشکلات به وفاق رسیده‌ایم، اولویت‌های سیستان و بلوچستان شناخته شده اما آن چیزی که اهمیت دارد؛ حل این مشکلات است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان