Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:03:34 GMT

نمایندگان مجلس به ضرغامی چه گفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۳۶۵

نمایندگان مجلس به ضرغامی چه گفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس درباره رسیدگی به بناهای تاریخی استان البرز، حمام مصباح، پل خاتون، کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، قلعه صمصام و راه اندازی بازارچه دائمی، توسعه گردشگری و بوم‌گردی و بازسازی بقاع متبرکه نظرها و پیشنهادهایی ارائه کرد.

همچنین حسن محمدیاری از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال درباره لزوم حمایت و ترویج صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها، حفظ و نگهداری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی استان، رفع موانع روستاهای هدف گردشگری، توجه ویژه به موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهرستان ماسال، احداث و راه‌اندازی یادمان میرزا کوچک جنگلی، راه‌اندازی و احداث بازارچه صنایع‌دستی به‌منظور فروش محصولات تولید کنندگان با ضرغامی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا حاجی‌پور نماینده مردم شهرستان آمل نیز در این دیدار به همراه نماینده تام‌الاختیار اهالی زکریا و جمعی از فعالان و کارشناسان، درباره رفع مشکل تپه باستانی قلعه‌کش آمل، حفظ و نگهداری و مرمت آثار باستانی و صنایع‌دستی، توجه ویژه به پتانسیل بالای منطقه در ایجاد اشتغال و گردشگری با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفتگو کرد.

سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس نیز در این نشست، ضمن ارائه توضیحات از حوزه انتخابیه خود درخواست حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را داد و درباره توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد و تجهیز مراکز آموزش و فروش صنایع‌دستی، توجه ویژه به موزه مردم‌شناسی و مرمت آثار باستانی صحبت کرد.

محمد علیپور نماینده مردم ماکو که به همراه شهردار، کارشناسان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ماکو در این نشست شرکت کرده بود، درخواست رسیدگی به مشکلات ساکنان حریم ماکو را داشت که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستور ایجاد کمیته‌ای برای بررسی موضوع را صادر کرد.

در این دیدار روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در استان فارس نیز ضمن دعوت از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در جشنواره‌های بومی استان، درباره جشنواره ارده زرقان، جشنواره‌های بومی و محلی و کشاورزی و خوراکی در استان فارس با ضرغامی گفتگو کرد.

همچنین نماینده مردم زرقان و شیراز توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های محلی را خواستار شد.

در پایان این نشست، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بعد از گفتگو با نمایندگان و شنیدن نظرات کارشناسان، دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 5492123 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا عباسی میراث فرهنگی روح الله نجابت عزت الله ضرغامی نمایندگان مجلس شهرداری تهران علیرضا زاکانی آلودگی هوا شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شهردار تهران حج تمتع سازمان حج و زیارت قوه قضاییه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران یوسف نوری دستگیری گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود