Web Analytics Made Easy - Statcounter

غیاثی با اشاره به اینکه بایستی عرضه‌کنندگان غیرمجاز مرغ زنده جمع‌آوری ‌شوند، گفت: در بازار کمبود مرغ نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: توزیع مرغ به‌اندازه کافی در سطح شهر خرم‌آباد برقرار بوده و هیچ‌گونه کمبودی در این راستا وجود ندارد، البته به دلیل بالا رفتن قیمت مرغ تا حدودی تقاضا برای آن کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت مرغ از ۳۱ هزار تومان به‌یک‌باره به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، به همین دلیل با کاهش تقاضا از سمت مردم مواجه شدیم و درنتیجه قیمت آن روند کاهشی به خود گرفته است.

رئیس اتحادیه مرغداران خرم‌آباد عنوان کرد: امکان انبار نمودن مرغ به مدت طولانی در انبار وجود ندارد و همانند میوه تاریخ‌مصرف آن زود به پایان می‌رسد، بنابراین نمی‌توان آن را به نقاط دیگر جابجا و یا آن را در یخچال نگهداری و احتکار کرد زیرا زود فاسد می‌شود بنابراین اگر مرغ زیاد در بازار بماند، به‌طور طبیعی قیمت آن کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تنها در روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل کمی با کمبود مرغ در سطح شهر و استان مواجه شدیم ولی مابقی روزها مرغ به‌اندازه کافی و حتی مازاد وجود دارد ولی تقاضا برای آن به‌شدت کاهش‌یافته است.

غیاثی گفت: قیمت مرغ به‌صورت سراسری در کشور به مبلغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌باشد، درنتیجه هیچ‌گونه فروش غیرمجاز و یا رانتی در آن وجود ندارد چون اگر به هر نقطه از کشور سفر کنیم، فروش مرغ به همین نرخ است، در استان لرستان نیز هیچ‌گونه رانت، دلالی و… وجود ندارد ولی در زمینهٔ ساماندهی مرغ فروشی‌ها بهتر است مرغ‌های زنده فروش را در سطح شهر جمع‌آوری کنند.

رئیس اتحادیه مرغداران خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تقاضا برای خرید از سوی مردم کاهش‌یافته است به‌گونه‌ای که یک مرغ ممکن است دو روز بدون اینکه خریداری داشته باشد در ویترین مغازه‌ها باقی بماند؛ این افزایش قیمت باعث شده کسانی که تاکنون مثلاً سه مرغ در روز خریداری می‌کردند، امروز یک یا نهایتاً دو مرغ خرید کنند چون قدرت خریدشان کاهش‌یافته است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • کاکائو معضل جهانی شد!