Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:27:50 GMT

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۶۰۷

چین اقدام اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وزارت خارجه چین اعلام کرد که به شدت کشتن خبرنگار الجزیره و خشونت در مراسم خاکسپاری وی را محکوم می کند.

ژائو لیجان سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری درباره خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی در مراسم تشییع ابوعاقله گفت: مردم چین باور دارند که هیچ چیز مهم تر از خاکسپاری متوفی نیست و باید به مرده احترام گذشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص صحنه های منتشر شده از حمله سربازان اسرائیلی به فلسطینی هایی که تابوت خبرنگار الجزیره را حمل می کردند، تصریح کرد:صحنه‌های حمله و ضرب و شتم عزادارانی که تابوت را حمل می‌کردند، واقعاً ناراحت‌کننده و دلخراش بود. ما عمیقا از اقدامات پلیس اسرائیل متاسفیم.

سخنگوی وزرات خارجه چین در ادامه بار دیگر درگذشت این خبرنگار را به خانواده و همکاران وی تسلیت گفت.

لیجان همچنین افزود: چین قاطعانه تمامی حملات علیه غیرنظامیان، از جمله اعمال خشونت علیه خبرنگارانی که کار خود را انجام می دهند، رد و قویا محکوم می کند. چین معتقد است که این پرونده باید مطابق قانون و به شیوه ای عادلانه رسیدگی شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی ابوعاقله خبرنگار با سابقه الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

برچسب‌ها خبرنگار شبکه الجزیره اسرائیل چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرنگار شبکه الجزیره اسرائیل خبرنگار شبکه الجزیره اسرائیل چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اهداف صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد سه موشک از لبنان به سمت پایگاه‌های صیهونیستی در الجلیل غربی (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره افزود: عصر امروز هفت موشک نیز از جنوب لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی «الزبدین» در مزارع اشغالی شبعا شلیک شده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفت: حزب‌الله یک نقطه در اطراف پایگاه الضهیره را هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند همزمان با این حملات، صدای آژیر خطر در عرب العرامشه، و مناطقی در الجلیل غربی به دلیل احتمال نفوذ یک پهپاد به ‌صدا درآمده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید