Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نهمین نشست بین سردار «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و سرلشکر «حسین عبدالهادی محمد محبوبه» فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق در استان دیالی در پایانه مرزی خسروی در راستای ارتقای سطح تعاملات در مرزهای مشترک کشور و بررسی زیرساخت های موجود در پایانه های مرزی ۲کشور در جهت تسهیل تردد زائران اباعبدالحسین(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر موضوعات این نشست برقراری نظم و امنیت زائران در ۲سوی مرز، جلوگیری از هرگونه تعرض به مرزهای مشترک و قاچاق سلاح و مهمات، رصد و کنترل مرزهای ۲ طرف بود.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این نشست گفت: در اجلاسیه نهم مرزبانی استان کرمانشاه و مرزبانی استان دیالی جمهوری عراق موضوعات مختلفی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.

سرتیپ دوم دکتر «کیاست سپهری» افزود: ارتقای امنیت در مرزهای مشترک ۲ کشور، تسریع و تسهیل در داد و ستد مرزی در پایانه های مرزی بین ۲ کشور از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی اظهار داشت: در خصوص زائران اباعبدالله الحسین(ع) برای عبور از مرز جمهوری اسلامی ایران و ورود به خاک جمهوری عراق  مقرر شد اگر مسوولان سیاسی ۲ کشور اراده به تبادل زائران بین ۲ کشور باشد دوستان مرزبانی عراق کمک کنند که این امر محقق شود.

فرمانده مرزبانی منطقه سوم دولت جمهوری عراق نیز در حاشیه این نشست گفت: امروز شاهد برگزاری نشست فرماندهان مرزبانی ۲ کشور در منطقه کرمانشاه و دیالی عراق در مرز بین المللی خسروی بودیم و در خصوص همکاری در مرزهای مشترک تبادل نظر صورت گرفت و تا شاهد افزایش همکاری ها و ارتقای تبادلات باشیم.

سرلشکر «حسین عبدالهادی محمد محبوبه» افزود: هم اکنون با همکاری و تلاش مرزبانان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق وضعیت مطلوبی در مرزهای مشترک داریم.

 وی اظهار داشت: در خصوص تسهیل در تبادل تجاری در پایانه‌های۲ کشور پیگیری لازم انجام خواهد شد و در رابطه با زیارت اربعین نیز گفتگوهایی انجام شده از طریق سلسله مراتب تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و امید است ورود به کشور عراق برای زائران راضی کننده باشد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق همواره اهمیت به خصوصی برای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین مرز خسروی عراق مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین مرز خسروی جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین مرز خسروی عراق مرزبانی مرزبانی استان کرمانشاه جمهوری اسلامی ایران فرمانده مرزبانی مرزهای مشترک جمهوری عراق مرز رسمی ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی