Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «درخواست ترمیم محور ملکشاهی به ایلام» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این خبرنگاران فارس برآن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

استان ایلام یک راه ترانزیتی و استراتژیک برای کشور است چرا که محل اتصال به جنوب کشور و همچنین کشور عراق بوده و به عنوان امن‌ترین نقطه کشور به مرز تلقی می‌شود؛ سالانه شاهد حضور بیشماری از زائرین اربعین و تجاری است که برای عبور و صادرات مرز مهران را انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که حجم ترافیک به حدی بیشتر شود از سایر راه‌های اتصال به مرز مهران استفاده می‌شود که یکی از راه‌ها جاده ملکشاهی به مهران است که ترافیک را کاهش و حتی تردد مردم شهرستان را نیز آسان‌تر ‌می‌کند.

اما همین جاده به یک معضل مبدل شده و علیرغم این که به بهره برداری رسیده، مشکلات آن همچنان باقی مانده است؛ نقاط حادثه خیز و تصادفات در این مسیر بیشمار است و می‌طلبد مسئولین نسبت به رفع این مسائل اقدام کنند.

آسیب و خسارات ناشی از مشکلات جاده باید مرتفع شوند

احمدی یکی از شهروندان ملکشاهی به خبرنگار فارس گفت: راه دسترسی به مهران برای مردم شهرستان ملکشاهی باید به گونه‌ای باشد که آسیب و خسارات بر مردم متحمل نشود، نزدیکترین راه از جاده ترشابه می‌گذرد، تلاش‌های فراوانی در این مسیر از طرف دستگاه‌های متولی جهت رفع مشکلات انجام شده اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: اگر راه و شهرسازی نسبت به احداث این مسیر اقدام کرده باید برای سایر موارد از قبیل ترمیم جاده و رفع نقاط حادثه خیز هم برنامه داشته باشد چرا که این جاده باعث تصادفات بی‌شماری خواهد شد.

ترشابه نزدیک‌ترین و آسان‌ترین مسیر برای رفتن به مرز مهران است

یکی دیگر از شهروندان ملکشاهی به خبرنگار فارس گفت: حجم بار ترافیکی در برخی از ایام سال بر روی جاده اصلی ایلام به مهران خواهد بود و مسئولین به فکر راه‌های اتصالی دیگر هستند و جاده ترشابه در شهرستان ملکشاهی جزء نزدیک‌ترین و آسان ترین راه است که طی سالیان قبل زائرین اربعین از این مسیر عبور می‌کردند.

وی ادامه داد: اما در همان زمان این جاده هنوز آمادگی این حجم از بار ترافیکی برای زائران را نداشت و خود عاملی برای ایجاد تصادفات فراوان بود به نحوی مسئولین به دنبال احداث و ترمیم این مسیر در ماه‌های بعد افتادند که این یک نوید برای مردم شهرستان بود اما هنوز این مسیر مشکلات عدیده‌ای دارد که مسئولین باید نسبت به رفع کامل مسائل اقدام کنند.

نگهداری و ترمیم جاده بر عهده راهداری است

یعقوبیان مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: مسیر ملکشاهی به مهران یکی از راهای تردد زائرین کربلا است که قبلا توسط اداره راه و شهرسازی جهت احداث و تکمیل و آسفالت جاده اقداماتی انجام شد.

وی افزود: به تازگی ۳ کیلومتر واریانت در قسمت پل شکسته توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام کار است و برای اتمام این پروژه به اعتبار نیاز داریم و پس از اتمام پروژه جهت نگهداری ترمیم و سایر اقدامات به اداره راهداری تحویل داده می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: هرگونه اقدامات بعدی پس از اتمام پروژه‌ها اعم از ترمیم، نگهداری و غیره جزء وظایف راهداری است که باید در این زمینه اقدام کند.

قسمت‌هایی که نیاز به ترمیم دارد به مناقصه گذاشته شده است

رضایی معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: پروژه‌ها توسط اداره راه و شهرسازی بعد از تکمیل و اتمام آنها به اداره راهداری جهت حفظ و نگهداری و سایر اقدامات تحویل داده می‌شود.

وی افزود: آن بخش از جاده ملکشاهی به مهران که تحویل گرفته شده و جاهایی که خراب و نیاز به ترمیم است به مناقصه گذاشته شده و به محض مشخص شدن پیمانکار کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

رضایی در ادامه گفت: جاهایی که خراب و نیاز به لکه گیری باشد ترمیم و سایر قسمت‌ها آسفالت و روکش و خط کشی هم انجام خواهد شد.

معاونت راهداری ایلام گفت: سعی ما این است که در حداقل زمان این مسائل که خواسته به حق مردم شهرستان ملکشاهی است برطرف شود.

امیدواریم که جاده ملکشاهی به مهران که یکی از راه‌های ارتباطی مردم به ویژه در زمان اربعین است هر چه سریعتر کار اجرایی و عملیاتی آن به پایان برسد تا دیگر مشکلات تردد در این مسیر وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جاده مهران ترانزیتی ترافیک اداره راه و شهرسازی ملکشاهی به مهران مردم شهرستان فارس گفت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است