Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:49:35 GMT

امیرعبداللهیان: صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۸۳۱

امیرعبداللهیان: صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره حضور مقامی از ایران برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات عربی متحده اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان بدین منظور به این کشور سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن بود که امیرعبداللهیان در رأس هیأتی از جمله مجلس شورای اسلامی راهی ابوظبی شد و با «محمد بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود دیدار و تسلیت دولت و ملت ایران را به دولت و ملت امارات ابلاغ کرد. البته امیرعبداللهیان پیش از این نیز در پیامی به همتای اماراتی درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات را به دولت و ملت کشور دوست و برادر امارات عربی متحده، تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای همتای اماراتی و خاندان آل نهیان صبر و اجر مسئلت کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: من به ملت و دولت دوست امارات تسلیت می‌گویم و امیدوارم رئیس جدید کشور امارات عربی متحده، آقای محمد بن زاید برای کشور امارات شکوفایی و آینده‌ای بهتر و همچنین حضور و انتخاب ایشان برای منطقه پیام آور ثبات و صلح و دوستی باشد. 

خطیب‌زاده درباره روی کار آمدن محمد بن زاید در امارات و رویکرد ایران و روابط بعد از جابه جایی قدرت در امارات هم گفت: روابط ایران و امارات عربی متحده به عنوان دو همسایه فارغ از رفت و آمدها و اتفاق ناگوار در امارات یعنی از دست دادن رئیس این کشور و روی کار آمدن رئیس جدید، می‌تواند مسیر خودش را طی کند. فرصت‌ها و فضای جدیدی در روابط ایجاد شده و امیدواریم این فرصت ایجاد شده در روابط در دوران محمد بن زاید به مرحله جدیدی برسد.

شامگاه دوشنبه نیز تصاویری از دیدار امیرعبداللهیان با همتای اماراتی منتشر شد.

 

 

حسین امیرعبداللهیان بامداد امروز (یکشنبه) نیز در توئیتی با انتشار تصویری از دیدارش با وزیر خارجه امارات نوشت: صفحه جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات گشوده شد. به گرمی دست همسایگان خود را می فشاریم. گرمی روابط همسایگان، دشمنان منطقه را مایوس می‌سازد.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان بعد از تصدی وزارت خارجه به امارات عربی متحده است. وزرای خارجه دو کشور پیش از این چندین بار تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

امیرعبداللهیان ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگوی تلفنی همتای اماراتی، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای همه کشورها و منطقه خواند و با اشاره به بحران یمن گفت: تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشتم آذر ماه سال گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی از وی برای سفر به تهران دعوت و بر مشورت مستمر دو کشور تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه امارات عربی متحده امارات عربی متحده همتای اماراتی محمد بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم) چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد