Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی از رونمایی از محصولات جدید تولید داخل در حوزه‌های مختلف پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث خبر داد.

مجید روحی، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی،با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث که در روزهای سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: نمایشگاه ایران هلث در عرصه تجهیزات پزشکی و سلامت و با حضور قابل توجه‌ای از شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های مرتبط پزشکی و ایجاد تعامل و بسط ارتباطات و استفاده‌های دو سویه بین این شرکت‌ها یکی از معتبرترین نمایشگاهها در سطح منطقه و جهان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی با اعلام برنامه ریزی برای رونمایی از محصولات جدید در حوزه‌های مختلف پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث،گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ملزومات پزشکی ایرانی محسوب می‌شود تا در شرایط تحریم و با تقویت صادرات خود و ارز آوری نتایج بسیار مطلوبی را در حوزه علمی و اقتصادی برای کشور ارمغان آورند.

روحی با بیان اینکه در صنعت تجهیزات پزشکی و سلامت هر روز شاهد پیشرفت‌های علمی و صنعتی هستیم، اضافه کرد: با برپایی این نوع نمایشگاه‌ها این فرصت در اختیار دست اندرکاران صنعت سلامت و پزشکی کشور فراهم می‌شود تا با تبادل اطلاعات و آشنایی با دستاوردهای روز جهانی در کنار حمایت‌های مسئولین به تدریج شاهد پیشرفت، شکوفایی و خودکفایی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث برنامه ریزی‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه انجام گرفته است و برگزاری پاویون‌هایی در راستای توسعه بازار این شرکت ها و معرفی محصولات و دستاوردهایشان صورت پذیرفته است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی ایران با اشاره به حضور هیأت‌های تجاری و شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ایران هلث، گفت:کشورهای زیادی خواهان خریداری تجهیزات پزشکی ایرانی هستند و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ملزومات پزشکی ایرانی محسوب می‌شود تا در شرایط تحریم و با تقویت صادرات خود و ارز آوری نتایج بسیار مطلوبی را در حوزه علمی و اقتصادی برای کشور ارمغان آورند.

وی با اعلام برنامه ریزی برای رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان و کاملا بومی در حوزه‌های مختلف پزشکی با حضور مقامات دولتی در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث، ادامه داد:این نمایشگاه قطعا فرصت مناسبی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی برای تامین و تهیه نیازهای خود از محصولات کاملا ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت ‌ای دانش بنیان حوزه سلامت خواهد بود.

به گزارش فارس، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت ( ایران هلث ) در روزهای سوم تا ششم خرداد ماه از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لیلا آقا قزوینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، جدیدترین دستاورد‌ها در زمینه رادیولوژی نوین و هوش مصنوعی برای متخصصان داخلی و خارج از کشور ارائه می‌شود.

این متخصص رادیولوژی افزود: با توجه به اهمیت ارائه خدمات پزشکی به بیماران مراجعه کننده به اورژانس‌ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی، چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محور‌های مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات‌ها و چت جی پی تی (Chat GPT) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش‌های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکار‌ها در این حوزه ارایه خواهد شد.

آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویربرداری برای دریافت گزارش‌های اصولی و کاربردی تصویربرداری، یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوطه در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می‌رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست‌ها و سایر رشته‌های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن‌ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته‌ها قرار گیرد.

این کنگره با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته‌های مرتبط و نیز با حضور بیش از ۴۰۰ سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاورد‌های علم تصویربرداری می‌پردازد.

سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. همچنین، همزمان با این کنگره، آخرین دستاورد‌های تجهیزات رشته تصویربرداری در قالب نمایشگاهی در معرض دید حاضران قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی