Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه چین رسما اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی را در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را محکوم کرد.

به گزارش ایران آنلاین،   وزارت خارجه چین اعلام کرد که به شدت کشتن خبرنگار الجزیره و خشونت در مراسم خاکسپاری وی را محکوم می کند.

ژائو لیجان سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری درباره خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی در مراسم تشییع ابوعاقله گفت: مردم چین باور دارند که هیچ چیز مهم تر از خاکسپاری متوفی نیست و باید به مرده احترام گذشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص صحنه های منتشر شده از حمله سربازان اسرائیلی به فلسطینی هایی که تابوت خبرنگار الجزیره را حمل می کردند، تصریح کرد:صحنه‌های حمله و ضرب و شتم عزادارانی که تابوت را حمل می‌کردند، واقعاً ناراحت‌کننده و دلخراش بود. ما عمیقا از اقدامات پلیس اسرائیل متاسفیم.

سخنگوی وزرات خارجه چین در ادامه بار دیگر درگذشت این خبرنگار را به خانواده و همکاران وی تسلیت گفت.

لیجان همچنین افزود: چین قاطعانه تمامی حملات علیه غیرنظامیان، از جمله اعمال خشونت علیه خبرنگارانی که کار خود را انجام می دهند، رد و قویا محکوم می کند. چین معتقد است که این پرونده باید مطابق قانون و به شیوه ای عادلانه رسیدگی شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی ابوعاقله خبرنگار با سابقه الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.


انتهای پیام/

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از اسراییل به مانند روز‌های نخست پس از حملات هفتم اکتبر نیست. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) کشف گور‌های دسته جمعی در غزه را محکوم کرد. 

بر این اساس، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره به خبرنگاران گفت: پکن عمیقا از وقوع فجایع رخ داده در بیمارستان الشفا و کشف گور‌های جمعی شوکه شده و این موضوع را محکوم می‌کند. 

وی در ادامه به اشاره به بیش از ۲۰۰ روز قساوت صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، خاطر نشان کرد: بخش وسیعی از نوار غزه اکنون زیرآوار مانده و بیش از یک میلیون غیرنظامی در این باریکه با ناامیدی در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: این واقعیت که چنین فجایعی در قرن ۲۱ رخ می‌دهد ظلم به وجدان اخلاقی بشریت است و اساسی‌ترین جنبه عدالت بین المللی را زیرپا می‌گذارد. 

لین جیان در پایان با اشاره به قطعنامه شورای امنیت و درخواست‌های بین المللی برای پایان منازعه در غزه، تاکید کرد: اصلی‌ترین ضرورت فعلی استقرار آتش بس در این باریکه در اسرع وقت است. این موضوع در حال اولویت اصلی چین درباره جنگ غزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است