Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای مرکزی تشکل بسیج دانشجویی استان کردستان نشستی با موضوع تغییر شیوه پرداخت ارز تریجیحی با معاون سیاسی امنیتی اجتماعی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی و فرماندار شهرستان سنندج برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، نشست تبیینی و گفتگوی دانشجویی در راستای تغییر شیوه پرداخت ارز ترجیحی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و فرماندار شهرستان سنندج در سالن جلسات دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه پیام نور سنندج با اشاره به تغییر و تحولات چند روز اخیر در حوضه اقتصاد کشور، گفت: همانطور که همه ما شاهد هستیم در حوزه اقتصاد اتفاق خوب و جسورانه‌ای در حال رخ دادن است و نه فقط در حوزه اقتصاد بلکه در حوزه های مختلف همچون حوزه کشاورزی نیز نیاز به جراحی و تغییرات بزرگ هستیم.

یعقوب احمدی در ادامه از وظایف جامعه دانشگاهی در راستای این تغییرات نام برد و گفت: وظیفه ما به عنوان جامعه دانشگاهی و قشر آگاه جامعه در این زمان حساس این است که باید با استدلال منطقی، مبتنی بر اصول اخلاقی در برابر انتقادات جامعه دفاع کنیم و خشونت را پیشه کار خود قرار ندهیم.

در ادامه نشست مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان نیز  با اشاره به برگزاری جلسات متنوع در رابطه با مسائل روز در کانون ها و تشکل های بسیج دانشجویی سطح استان گفت: بسیج دانشجویی برخود لازم می داند سلسله جلساتی را به اتخاذ مسائل روز برگزار کند.

علی احمدی همچنان خاطر نشان کرد: ما مبتنی بر فرمایشات رهبر انقلاب، معتقدیم دانشجو موذن و پرچمدار جامعه و دانشگاه مبدا تحولات است و اگر این ارتباط بین دانشجو و دانشگاه برقرار شود قطعا مطالبات راحت‌تر، گفتمانی‌تر و فنی‌تر می تواند وارد فضای جامعه شود و گره گشا و باعث هرچه قویتر اجرا شدن این برنامه ها و تصمیمات توسط مسولین کشور باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در ادامه این نشست از دانشجویان بسیجی به عنوان نخبگان استانی نام برد و بیان داشت: هر یک از شما دانشجویان بسیجی می توانید در راستای برنامه های دولت در قالب تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی، به عنوان یک سفیر این موضوع و زوایای کارشناسی بحث را به داخل بدنه جامعه به خوبی منتقل کنید.

حسینی همچنین با گریزی بر وضعیت اقتصادی حاضر در دنیا و چالش‌های مرتبط با آن‌ها خاطر نشان کرد: دو عامل اصلی و چالش برانگیز ویروس کرونا و جنگ روسیه و اکراین می‌باشد که به عنوان دو قطب غلات در دنیا مطرح هستند و ۳۰ درصد از کل گندم دنیا و نزدیک به ۹۰ درصد روغن از این دو کشور تامین می شود و این به عنوان یک چالش‌ نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا موجب افزایش قیمت های غذایی و مرتبط با غلات شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به مدل اقتصادی مقام معظم رهبری که ایشان در بحث اقتصاد مقاومتی تعریف کرده اند، گفت: مقام معظم رهبری در مقدمه بیاناتشان بر دو کالای غذا و دارو که از کالاهای اساسی و ضروری جامعه هستند تاکید کردند و اکنون بعد از چندین سال از گذشت بیانات مبارک ایشان این دو کالا از جمله چالش‌ها و مشکلات کشور هستند.

اسکندری همچنین اضافه کرد: دولت سیزدهم با توجه به اینکه در اولین سال دولت است بصورت جسورانه این کار را انجام داد و قطعا در سطح جامعه طبعاتی هم دارد که به امید خدا با تخصیص درست یارانه‌ها این مشکل رفع شود و این یارانه به دست مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد بخش کشاورزی ما بررسی های بسیاری داشتیم در چند سال گذشته روستاییان ما علاقه‌ای به کشاورزی و دامداری نداشتند چون قیمت ها واقعی نبود یعنی چون قیمت تمام شده تولید بیشتر از فروش محصول آن ها بود که این باعث شد مردم بیشتر به ساخت و ساز و دلالی روی بیاورند و از روستاها مهاجرت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در طرح تخصیص ارز ترجیحی با توجه به اینکه قیمت ها واقعی سازی می‌شوند، کشاورزی و دامداری را اقتصادی می‌کند و پیشبینی ما این است که در استان کردستان به وسیله این طرح شاهد افزایش تولید، تامین امنیت غذایی و توسعه و گسترش روستاها و رونق در بحث کشاورزی و دامداری خواهیم بود.

فرماندار شهرستان سنندج نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نشست‌های تخصصی بیان کرد: یکی از آرمان های نظام جمهوری اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است.

عسکری با اشاره به روحیه جهادی دولت سیزدهم افزود: اگر یک دولت با روحیه جهادی سرکار بیاید باید این برنامه‌ها و تغییرات را انجام دهد  نه فقط کارهای روزمره واگرنه وضعیت ما همانطور می‌شد که وجود داشته است.

وی همچنین با تاکید بر رسالت بزرگ دانشجویان در جهاد تبیین خاطر نشان کرد: از شما عزیزان به عنوان سرباز ولایت انتظار می رود، هرکدام از شما تا جایی که می‌توانید در راستای این امر مهم بخصوص بحث فرهنگ سازی آن در جامعه تلاش کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان نیز در این نشست با طرح این سوال که بسیج دانشجویی در فرآیند حکمرانی چه کمکی می تواند به دستگاه حاکمیتی کند افزود: به‌ نظر بنده  باید نخبه‌ترین بچه های دانشگاه از نظر رتبه علمی و اخلاقی عضو بسیج دانشجویی باشند و اسوه حسنه باشند.

رمضانی خاطر نشان‌ کرد: در این برهه که قرار داریم باید برای پیشرفت و اعتلای کشور تصمیمات سختی بگیریم و اثبات کنیم که اسلام تئوری حکومت دارد و مترقی ترین نوع حکومت هم اجرا خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این نشست، اعضای شورای تشکل ها، سوالات و دغدغه های خود را در رابطه با بحث شیوه تخصیص ارزهای ترجیحی که چند روزی است توسط دولت سیزدهم اجرایی شده است ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کردستان حذف ارز ترجیحی بسیج دانشجویی استانداری کردستان استان کردستان بسیج دانشجویی سازمان جهاد کردستان نیز ارز ترجیحی خاطر نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر