Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه گیلان و مازندران، دارای کمترین میزان باروری کلی در کشور هستند، نرخ باروری کلی در این استان را 1/2 درصد عنوان کرد.

آزاده بابانژاد/ خبرنگار

به گزارش ایران آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه یک کشور است، افزود: در مازندران هر زوجی یک بچه دارند و این یک زنگ خطر جدی برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عباس علیپور تصریح کرد: طبق آمار‌های مجامع بین‌المللی، ایران سریع‌ترین افت نرخ رشد جمعیت را دارد و طی ۲۰ سال آینده، کشور ما از پیر‌ترین کشورهای جهان خواهد بود.
این مسئول با اشاره به اینکه در 45 سال گذشته کشور ما ده سال پیرتر شده است، این رقم را در مازندران 25 سال اعلام کرد که جای نگرانی دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه نرخ باروری کلی در کشور 1.52(یک و پنجاه و دو دهم) است، این میزان را در استان مازندران 1.2(یک و دو دهم) گزارش داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجره جمعیتی که به عنوان یک فرصت و امتیاز در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری است، تصریح کرد: این برنامه از سال 85در ایران باز شده و در سال 1425 بسته خواهد شد و اگر از این فرصت استفاده نشود، در آینده‌ای که خیلی هم دور نیست، باید از تمام توان جامعه برای نگهداری سالمندان استفاده شود.
علیپور ادامه داد: خوشبختانه هنوز پنجره جمعیتی در کشورمان باز است و در صورت برنامه‌ریزی و اقدام مناسب می‌توان از فرصت چندساله باز بودن پنجره جمعیتی استفاده کرد و از سقوط کشور و به طور ویژه استان مازندران به سیاه‌چاله جمعیتی، مانع شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و موافقت با اجرای آزمایشی آن به مدت 7 سال، و همچنین تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در 73 ماده و 81 تبصره در سال 1400، عنوان کرد: ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جایگزینی به عنوان سیاست اصلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: برای تاثیر باورها و فرهنگ‌سازی فرزندآوری نیاز است تا از ظرفیت مساجد، جامعه روحانیت و آموزش و پرورش استفاده شود.
به گفته علیپور، برای استفاده از همفکری جهت تعامل و ظرفیت‌های میان بخشی نهادهای موثر، قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جوانی جمعیت نرخ باروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی