Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:11:48 GMT

۱۴ هزارو ۸۱۸ تن گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۲۸۹

۱۴ هزارو ۸۱۸ تن گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

سید علی معتمدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت سفید از ۱۱۴ واحد مرغداری فعال استان تولید شد.

وی بیان کرد: ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی  در واحد های مرغداری این استان در هر دوره پرورش تولید انجام می شود.

معتمدی پور اظهار داشت: سال گذشته واحدهای تولیدی فعال بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار جوجه را پرورش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۱۴۵ واحد تولیدی مرغ در مناطق مختلف استان وجود دارد که ۷۹ درصد آن فعال می باشد.

معتمدی پور گفت: ۳۱ واحد مرغداری کهگیلویه و بویراحمد بنا به دلایل مختلف از جمله نبود نقدینگی و بدهکاری به بانک ها غیرفعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان هم اکنون انجام شده که تولید حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

معتمدی پور اظهار داشت: این تعداد جوجه ریزی در ۴۰ واحد مرغداری این استان انجام شده است.

وی بیان کرد: مرغداری‌ها موظف‌اند براساس میزان استفاده از نهاده‌های دولتی مرغ تولیدی را به قیمت مصوب به کشتارگاه‌ استان عرضه  کنند.

معتمدی پور ابراز کرد: کمبودی در تامین مرغ گرم در این استان وجود ندارد و تلاش خواهد شد این محصول که جایگاهی در سبد کالای مردم دارد  در صورت نیاز از استان های همجوار تامین کنیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون تن محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دامی و شیلاتی سال گذشته در این استان تولید و برداشت شد.

معتمدی پور افزود: در این مدت ۵۱۰ هزارو ۴۹۱ تن محصولات زراعی، ۳۰۰ هزارو ۹۱۰ تن باغی، ۱۳۳ هزارو ۴۱۸ تن دامی و ۱۹ هزار تن شیلاتی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

۲۷۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گوشت مرغ کهگیلویه و بویراحمد معتمدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است