Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@16:51:01 GMT

نتایج انتخابات پارلمانی لبنان+ جزییات

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۳۰۳

نتایج انتخابات پارلمانی لبنان+ جزییات

وزارت کشور لبنان نتایج نهایی رسمی شمارش آرا ۱۲ حوزه انتخاباتی از میان ۱۵ حوزه را اعلام و نسبت مشارکت را ۴۱ درصد تعیین کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از المیادین، بسام مولوی، وزیر کشور لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی انتخابات روز یکشنبه در لبنان را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت که نسبت تخلفات بسیار پایین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولوی گفت: با وجود همه سختی‌ها و تردیدها، توانستیم به خوبی انتخابات را برگزار کنیم. درصد مشارکت کم نیست، بلکه خوب است. وی افزود که در مقایسه با انتخابات سابق، نسبت مشارکت پایین نبوده است.

طبق اعلام وزارت کشور لبنان نمایندگان تاکنون بین احزاب خود به شرح زیر تقسیم شده‌اند:

ائتلاف حزب الله و جنبش امل: ۳۲ نماینده

نهضت آزاد میهنی: ۲۰ نماینده

حزب نیروهای لبنانی: ۱۸ نماینده

حزب کتائب: ۵ نماینده

مجلس حزب الطشناق: ۲ نماینده

حزب المرده: ۲ نماینده

نمایندگان مستقل: ۱۴ نماینده

احزاب جامعه مدنی: ۱۱ نماینده

این انتخابات اولین انتخابات در لبنان پس از تظاهرات مردمی ۲۰۱۹ و فروپاشی اقتصادی این کشور و انفجار بندر بیروت بود.

در این انتخابات ۷۱۹ نامزد در ۱۰۳ لیست انتخاباتی برای دستیابی به ۱۲۸ کرسی مجلس رقابت می‌کردند.

کد خبر 575710

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی لبنان انتخابات لبنان لبنان حزب الله لبنان تحولات لبنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه عملیاتی کردن شعار سال جز با نظر کارشناسی و بهره مندی از صاحب نظران میسر نیست، افزود: بر این اساس بررسی جهات و جوانب مختلف برای مشارکت دادن مردم در تولید باید مدنظر دولتمردان قرار بگیرد تا توصیه ها و دغدغه های مقام رهبری برای گشایش های اقتصادی در کشور محقق شود.

بنابر روایت ایرنا، وی بهره مندی از نقطه نظرات صاحبان تولید و صنعت، توجه به نگرانی ها و مطالبات اقتصادی مردم و استفاده از دانشگاه ها و مجامع علمی و تحقیقاتی برای افزایش مشارکت مردم در تولید و به تبع آن افزایش ثروت را از جمله راهکارهای مهم برای تحقق شعار سال عنوان کرد.

آل هاشم با اشاره به توانمندی های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و موشکی، یادآور شد: همچنان که با بهره گیری از جوانان متعهد و متخصص به دستاوردهای بسیار بزرگ همچون عملیات صادق دست یافتیم، در حوزه اقتصادی نیز باید چنین کرد.

خطیب جمعه تبریز به اعترضات اخیر دانشجویان در آمریکا و اروپا نیز اشاره و اظهار کرد: این خیزش ها به معنی دفاع از عقلانیت و انسانیت علیه شرارت های بی حد و حصر رژیم غاصب اسرائیل است و امروز این موضوع به مراکز علمی ایالات متحده کشیده شده است.

آل هاشم دستگیری و ضرب و شتم استادان و دانشجویان در آمریکا نشانه ای از بزدلی و رفتارهای متناقض مدعیان حقوق بشر دانست و ادامه داد: سران آمریکا و اسرئیل باید این واقعیت انکار ناپذیر را قبول کنند که نفرت عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در جهان گسترش می باید و مقابله با ظلم و ستم یک موضوع فطری در بشر است.

وی تحولات اخیر در آمریکا را نشانه ای آشکار از اضمحلال و نابودی صهیونیست ارزیابی کرد و گفت: تظاهرات ضد لیبرال دموکراسی در غرب به مرز بحران نزدیک شده و نظم ادعایی لیبرالیسم جهانی در حال فروپاشی است.

آل هاشم افزود: در حال حاضر جوانان آمریکا طرفدار فلسطین و دولتمردان حامی رژیم اسرائیل بیدار شده و هرگز از آرمان های ضد استعماری خود عدول نخواهند کرد و با گذشت زمان این موضوع بیش از برای فکار عمومی جهان شفاف تر خواهد شد.

امام جمعه تبریز به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز اشاره و اضافه کرد: این انتخابات در سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر در استان برگزار می شود که انتظار داریم مردم این حوزه ها با احساس مسئولیت بیشتر و با مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای حاضر شده و به نامزدهای مرد علاقه خود رای دهند.

آل هاشم مشارکت گسترده و بالا را ضامن برخوراری از مجلسی قوی دانست و یادآور شد: همه اقشار، گروه‌های مرجع و طیف های گوناگون سیاسی و اجتماعی باید مردم را به شرکت در انتخابات هفته آینده تشویق و ترغیب کنند.

وی از نامزدهای راه یافته به دور دوم خواست تا در جریان تبلیغات انتخاباتی مسایل اخلاقی را به دقت رعایت کنند و از تخریب یکدیگر به شدت پرهیز کنند، چون چنین برخوردها و رفتارهایی زیبنده نظام اسلامی نیست.

آل هاشم توطئه ها و ترفندهای رسانه ای دشمنان برای ایچاد فاصله بین مردم و حکومت را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها با انواع روش ها به دنبال بازسازی اغتشاش و آشوب های مختلف در کشور هستند که هوشیاری و بصیرت مردم در این زمینه لا6زم و ضروری است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902518

دیگر خبرها

  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است