Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@16:49:10 GMT

منطقی: دلالان بازار خودرو باید مالیات دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۶۱۲

منطقی: دلالان بازار خودرو باید مالیات دهند

معاون وزیر صمت گفت: با کمک مجلس به دنبال این هستیم که اگر شخصی خودرو را ۱۶۰ میلیون تومان خرید و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت باید مالیات بپردازد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، منوچهر منطقی امروز در نشستی خبری به اعلام جزئیات نحوه خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو پرداخت و گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر ۱۰ الی ۱۵ روز یک بار به فروش گذاشته می‌شد، اما در مدل جدید در یک دوره ۳ ماهه به عنوان نمونه ۶ بار قرعه کشی خودرو انجام می‌شود و در هر دوره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو فروخته می‌شود به نحوی که هر فرد یک خودرو ثبت نام می‌کند؛ بنابراین تعداد زیادی از افراد می‌توانند ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شرکت‌های خصوصی انتقاداتی مطرح است که چرا آن‌ها هم باید در این سامانه خودرو بفروشند باید بگویم قبلاًبرخی تولیدکنندگان با تأمین قطعات هزار خودرو، ۳ هزار نفر را ثبت نام می‌کردند که مشکل زا شده بود در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم.

معاون وزیر صمت با اعلام اینکه در این روش فروش احتمال تعهدات خودروسازان در تحویل به موقع محصولات بسیار بالا است، گفت: در برخی از موارد تولیدکنندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. به عنوان نمونه اگر خودروساز می‌گوید ۲۰۰ هزار خودرو می‌خواهد بفروشد راستی آزمایی انجام شده و رقم قطعی را مثلاً ۱۰۰ هزار خودرو برای قرعه کشی می‌گذاریم و در ادامه مسیر نیز دوباره بررسی کرده و ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را برای فروش می‌گذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مشکلی نخواهد بود و تحویل به موقع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی می‌کند و مابقی کار‌ها توسط خود خودروساز انجام می‌شود. وزارت صمت فقط نظارت می‌کند و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی جمع می‌کنیم می‌توانیم به صورت هدفمند عمل کنیم و ۵۰ درصد ظرفیت فروش را به جوان‌تر‌ها تخصیص دهیم و با شناسایی کاربر‌های واقعی تخصیص را هدفمندتر انجام دهیم.


 دلالان بازار خودرو باید مالیات دهند


معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با اعلام اینکه تاکنون تولید بر مشتری غلبه داشته، اما از امروز و با ورود سازمان حمایت به بحث فروش خودرو، مشتری بر تولید غلبه خواهد داشت، در مورد دلال بازی‌ها نیز گفت: با کمک مجلس به دنبال این هستیم که اگر شخصی خودرو را ۱۶۰ میلیون تومان خرید و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت باید مالیات بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دلالان بازار خودرو مالیات فروش خودرو میلیون تومان باید مالیات هزار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه بسته به نوع دارایی مورد معامله و مدت‌زمان نگهداری آن متفاوت است. در حوزه املاک، اگر زمان نگهداری این دارایی کمتر از یک سال باشد، سود حاصل از فروش آن مشمول مالیات 60 درصدی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، همچنین این نرخ برای مدت دوساله معادل 40 درصد، برای سه سال 20 درصد، برای چهار سال 10 درصد و برای فروش پس از پنج سال یا بیشتر، معادل پنج درصد است.

البته افراد بالای 18 سالی که تنها یک ملک با دوره تملک بیش از دو سال داشته باشند مشمول این مالیات نمی‌شوند. همچنین هر شخص به تعداد همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال خود که ملک مسکونی نداشته باشند، تا سقف چهار ملک با دوره تملک بیش از دو سال از این مالیات معاف است؛ مشروط بر اینکه در پنج سال گذشته از معافیت خود استفاده نکرده باشد. به‌علاوه، انتقال ملک در قالب ارث، مهریه یا جهیزیه نیز مشمول پرداخت این مالیات نمی‌شود.

در مورد طلا، نقره و جواهرات و ارز نیز اگر دوره نگهداری این اموال کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

این در حالی است که هر شخص بالای ۱۸ سال در هر بازه زمانی پنج‌ساله می‌تواند به میزان حداکثر ۲۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار بفروشد و از مالیات معاف باشد. همچنین خرید فروش کمتر از 2 هزار یورو یا معادل آن در ارزهای دیگر، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

نرخ مالیات بر عایدی انتقال خودرو نیز همچون طلا و ارز است؛ با این تفاوت که معامله خودرو پس از سه سال از مالیات معاف است. به‌علاوه، اشخاص بالای 18 سالی که فقط یک وسیله نقلیه دارند، به شرط آنکه مدت‌زمان مالکیت‌شان بیش از یک سال باشد، از مالیات بر عایدی سرمایه خودرو معاف هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • آیا ایده فروش محمد صلاح توسط لیورپول منطقی است؟