Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@08:41:52 GMT

احتکار علت اختلال در بازار روغن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۶۲۲

احتکار علت اختلال در بازار روغن

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود.

به گزارش ایران اکونومیست، «محمد قربانی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار عمده‌فروشی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره وضعیت عرضه کالاهای اساسی و چالش‌های توزیع، افزود: اکنون روزانه ۳ هزار تن روغن خوراکی در کشور توزیع می‌شود، بنابراین کمبودی در تولید نداریم؛ بلکه بخشی از مشکل مربوط به شبکه توزیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*احتکار روغن در اکثر استان‌ها؛ علت اختلال در بازار

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس گزارش واحد نظارت و بازرسی وزارت جهاد کشاورزی، اکنون با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود، اما علل احتکار را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: بخش عمده روغن‌های احتکار شده دارای قیمت‌های قبل از نرخ‌گذاری جدید بودند؛ با توجه به مصوبه اخیر ابلاغی که روغن‌های قبلی با قیمت‌های جدید عرضه شود دیگر احتکار نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد، مگر اینکه برخی قصد اختلال در بازار را داشته باشند.

قربانی ادامه داد: با توجه به قولی که شبکه توزیع داده، قرار است تا ساعات پایانی امشب مشکل توزیع روغن در کشور برطرف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که مردم نیاز فوری به روغن خوراکی ندارند با تاخیر خرید انجام دهند تا روغن توسط شبکه توزیع وارد تمامی فروشگاه‌ها شود.

*تعلل شبکه توزیع، علت نبود تخم‌مرغ در برخی فروشگاه‌ها

وی درباره عرضه تخم‌مرغ نیز بیان کرد: پیش از این نیز اعلام کردیم که در شبکه توزیع یک اختلالی ایجاد شده، اما با همکاری اتحادیه مرغ تخم‌گذار این مشکل رفع شد و در حال توزیع تخم‌مرغ در تمامی فروشگاه‌های کشور هستیم.

قربانی افزود: طبق گفته اتحادیه مرغ تخم‌گذار و بررسی میدانی وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که با مازاد تخم‌مرغ روبرو هستیم و با رفع ایجاد اختلال در شبکه توزیع مشکل کمبود و نبود این محصول در برخی فروشگاه‌ها نیز برطرف می‌شود.

قربانی گفت: امیدواریم عرضه فراوان این محصول در سطح بازار بلافاصله در سطح خرده‌فروشی‌ها اثر خود را نشان دهد.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: وزیر جهاد ، روغن ، تامین ، شبکه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر جهاد روغن تامین شبکه وزارت جهاد کشاورزی استان ها شبکه توزیع فروشگاه ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس