Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@12:53:41 GMT

کاهش تراز آب در دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۷۸۰

کاهش تراز آب در دریاچه ارومیه

دستگاهی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۹ متر است، گفت: تراز دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ سانتی متر کاهش یافته است.

دستگاهی حجم فعلی آب دریاچه را ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بود که آمار مقایسه ای کاهش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۷میلیارد مترمکعبی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۷۵ کیلومتر مربع بود.

وی با اشاره به میزان بارش ثبت شده در سال آبی جاری، اظهار کرد: تاکنون ۲۷۸.۸ میلیمتر بارش در کل استان ثبت شده است که در مقایسه با درازمدت، ۱۰ درصد کاهش دارد.

دستگاهی با اشاره به کاهش ۶ درصدی حجم آب در مخازن سدهای استان گفت: در حال حاضر ۱۳۴۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان وجود دارد که این میزان سال گذشته ۱۴۳۱ میلیون مترمکعب بود.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1632004

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست دریاچه ارومیه میلیون مترمکعب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه