Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@18:50:50 GMT

احتمال فیلترشدن تلگرام در هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۸۱۹

احتمال فیلترشدن تلگرام در هنگ‌کنگ

ایتنا - ​​​​​​​مقامات هنگ کنگ در حال بررسی محدود کردن دسترسی عمومی به سرویس پیام رسان تلگرام هستند.

روزنامه سینگ تائو دیلی در گزارشی نوشت: کمیسر حریم خصوصی دیتای شخصی برای نخستین بار در حال بررسی توسل به مقررات برای محدود کردن دسترسی به تلگرام است که افشای اطلاعات حساس و شخصی از طریق آن شایع است. این افشاگریها شامل مقامات دولتی و شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این اقدام نگرانی‌ها نسبت به اعمال کنترل‌های اینترنت به سبک پکن در این مستعمره سابق انگلیس را برانگیخته است.

هنوز معلوم نیست دیده‌بان حریم خصوصی چطور قصد دارد این اقدام را انجام دهد. فیلتر کردن سایتهای اینترنتی یا اپلکیشن‌ها، مستلزم همکاری فراهم کنندگان خدمات محلی است مانند سال ۲۰۲۱ که پلیس هنگ کنگ با استناد به قانون امنیت ملی، دسترسی به "اچ کی کرونیکل" را مسدود کرد. به گفته منابع آگاه، مقامات هنگ کنگ ممکن است دسترسی عمومی به تلگرام را به طور کامل قطع کنند یا اپلیکیشن تلگرام را از فروشگاههای آنلاین این شهر حذف کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر هنگ کنگ این اقدام را عملی کند، جدیدترین گام در سلسله تدابیری خواهد بود که از سوی مقامات برای مقابله با افشای عمومی اطلاعات شخصی به اجرا گذاشته شده است. هنگ کنگ در سپتامبر قوانین حریم خصوصی دیتا را تحکیم کرد تا از افشای اطلاعات خصوصی جلوگیری کند اما این اقدام، غولهای فناوری بزرگ را به وحشت انداخت.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هنگ کنگ تلگرام فیلترینگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش

زن جوانی در تماس با پلیس اعلام کرد شوهرش بر اثر برق‌گرفتگی جان باخته اما کسی از ازدواج آنها خبر ندارد.

به گزارش ایران، به دستور بازپرس جنایی، تیم تحقیق راهی محل شده و با جسد مرد میانسال در کنار کولر آبی روی پشت بام مواجه شدند. معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی در محل حکایت از آن داشت که مرد میانسال هنگام تعمیر کولر دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

زن جوان که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود، در تحقیقات اولیه گفت: من همسر صیغه ای بهروز بودم. سال ۹۶ به عقد موقت او درآمدم و راز این ازدواج را کسی نمی‌دانست. او در هفته چند بار به من سر می‌زد. روز حادثه به او گفتم هوا گرم شده و بهتر است کولر را راه بیندازیم. می‌خواستم به تعمیرکار زنگ بزنم، اما همسرم گفت خودم آن را درست می‌کنم.

زن جوان ادامه داد: بهروز برای تعمیر کولر به پشت‌بام رفت. ساعتی گذشت و از او خبری نشد. هرچه به تلفن همراهش زنگ زدم، جواب نداد. با نگرانی راهی پشت‌بام شدم، اما در کمال ناباوری دیدم همسرم کنار کولر افتاده و جان باخته است.

بدین ترتیب با مرگ مرد میانسال راز ازدواج دوم او که مخفیانه انجام شده بود، برملا شد. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح