Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:47:54 GMT

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۸۴۳

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ در تاجیکستان

کارخانه تو‌لید پهپاد تمام ایرانی ابابیل ۲ صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیر علی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشورافتتاح شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل 2 با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیما‌های بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد؛ گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می‌توانیم علاوه بر رفع نیاز‌های داخلی به کشور‌های هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افتتاح تولید کارخانه ابابیل 2 در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور عنوان کرد و افزود: انشالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء گردید.

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف رئیس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرز‌های مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهم‌ترین محور‌های این گفت‌وگو بود.

طرفین بر ادامه تعاملات و رایزنی‌ها و نشست‌های تخصصی پیرامون مسائل منطقه‌ای و فی‌مابین تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پهپادهای ایران پهپادهای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

«آنتونی بلینکن» در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود