Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه دوشنبه مراکش و اسپانیا مرزهای مشترک زمینی خود را پس از دو سال تعطیلی بخاطر همه‌گیری کرونا و بحران دیپلماتیک میان دو کشور بازگشایی کردند.

به گزاش ایران اکونومیست، به نقل از فرانس ۲۴،‌ درهای آهنی گذرگاه مرزی میان "سئوتا" و "ملیلیه" میان دو کشور مراکش و اسپانیا حوالی نزدیک ساعت ۱۰ بازگشایی شد.

در حال حاضر، تنها مسافران اروپایی یا مراکشی با ویزای شینگن می‌توانند از طریق این گذرگاه تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان مراکشی که به طور قانونی در اسپانیا کار می‌کنند و از زمان بسته شدن مرزها در آغاز همه گیری کووید-۱۹ از تردد آنها جلوگیری شده است، می‌توانند از ۳۱ مه دوباره وارد اسپانیا شوند.

بازگشایی گذرگاه‌ها بخشی از نقشه راه عادی سازی روابط رباط و مادرید است که در اوایل آوریل در جریان سفر پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به رباط اعلام شد.

نقشه راه تاکنون شامل از سرگیری سفرهای دریایی، همکاری در مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی و همچنین روند عبور مراکشی‌های مقیم اروپا در بنادر دو کشور در تعطیلات تابستانی آینده است. 

گذرگاه‌های مرزی سئوتا و ملیلیه دو سال پیش به دلیل همه گیری کووید-۱۹ بسته شد. با این حال، پس از آن، در شرایط بحران دیپلماتیک شدید بین رباط و مادرید، بسته باقی ماندند.

با این حال، دو طرف به لطف تغییر موضع مادرید در مورد مناقشه صحرای غربی به نفع رباط در اواسط ماه مارس، با حمایت از پروژه خودمختاری پیشنهادی مراکش برای حل این مناقشه، به راه‌حلی برای پایان دادن به این بحران دست یافتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مراکش ، اسپانیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مراکش اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: ستاره اتریش یورو را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، پس از داوید آلابا، یکی دیگر از ستاره‌های تیم ملی اتریش برای مسابقات قهرمانی اروپا به میزبانی آلمان در دسترس نخواهد بود.

زاور شلاگر از لایپزیش در بازی مقابل هوفنهایم بدون هیچ برخوردی به شدت آسیب دید و معاینه پزشکان نشان داد که رباط صلیبی او پاره شده و یورو را از دست می‌دهد.

به گزارش باشگاه لایپزیش، شلاگر روز امروز در هوکرووم تحت عمل جراحی قرار گرفت و برای چند ماه از میادین دور خواهد بود.

شلاگر به عنوان یک هافبک وسط تاثیر زیادی در خط میانی اتریش داشت و مطمئنا عدم حضور او در مسابقات یورو به ضرر این تیم می‌شود.

این اولین بار نیست که این بازیکن چنین مصدومیتی داشته و برای دومین بار با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است. رالف رانگنیک، سرمربی اتریش، علاوه بر نیکلاس سیوالد، از مارسل سابیتزر، کنراد لایمر و فلوریان گریلیش نیز می‌تواند در پست او استفاده کند.

دیگر خبرها

  • آرایش جنگی تانک‌های اسرائیل در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • رسمی: ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • قهرمانی رئال مادرید در اسپانیا/ تاج گذاری کهکشانی ها لالیگا
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • پرافتخارترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید؛ ناچو و مودریچ به صدر رسیدند