Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:21:39 GMT

کشورهای زیادی خواهان خرید تجهیزات پزشکی ایرانی هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۹۱۳

کشورهای زیادی خواهان خرید تجهیزات پزشکی ایرانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجبد روحی، با اعلام برنامه ریزی برای رونمایی از محصولات جدید در حوزه های مختلف پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ملزومات پزشکی ایرانی محسوب می شود تا در شرایط تحریم و با تقویت صادرات خود و ارز آوری نتایج بسیار مطلوبی را در حوزه علمی و اقتصادی برای کشور ارمغان آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار داشت: نمایشگاه ایران هلث در عرصه تجهیزات پزشکی و سلامت و با حضور قابل توجه شرکت های داخلی و خارجی در حوزه های مرتبط پزشکی و ایجاد تعامل و بسط ارتباطات و استفاده های دو سویه بین این شرکت ها یکی از معتبرترین نمایشگاه ها در سطح منطقه و جهان به شمار می آید.

روحی با بیان اینکه در صنعت تجهیزات پزشکی و سلامت هر روز شاهد پیشرفت های علمی و صنعتی هستیم، اضافه کرد: با برپایی این نوع نمایشگاه ها این فرصت در اختیار دست اندرکاران صنعت سلامت و پزشکی کشور فراهم می شود تا با تبادل اطلاعات و آشنایی با دستاوردهای روز جهانی در کنار حمایت های مسئولین به تدریج شاهد پیشرفت، شکوفایی و خودکفایی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از شرکت های دانش بنیان، افزود: در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث برنامه ریزی های حمایتی از شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه انجام گرفته است و برگزاری پاویون هایی در راستای توسعه بازار این شرکت ها و معرفی محصولات و دستاوردهایشان صورت پذیرفته است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی ایران با اشاره به حضور هیئت های تجاری و شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران هلث، گفت: کشورهای زیادی خواهان خریداری تجهیزات پزشکی ایرانی هستند و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ملزومات پزشکی ایرانی محسوب می شود تا در شرایط تحریم و با تقویت صادرات خود و ارز آوری نتایج بسیار مطلوبی را در حوزه علمی و اقتصادی برای کشور ارمغان آورند.

وی با اعلام برنامه ریزی برای رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان و کاملاً بومی در حوزه های مختلف پزشکی با حضور مقامات دولتی در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث، ادامه داد: این نمایشگاه قطعاً فرصت مناسبی برای دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی برای تامین و تهیه نیازهای خود از محصولات کاملاً ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت خواهد بود.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت (ایران هلث) در روزهای سوم تا ششم خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر 5492316

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نمایشگاه ایران هلث تجهیزات پزشکی مجید روحی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن کرونا درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسیناسیون آلزایمر جامعه پرستاری سازمان غذا و دارو کنگره علوم آزمایشگاهی کووید 19 آلودگی هوا افزایش جمعیت تجهیزات پزشکی پزشکی ایرانی نمایشگاه ها دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت