Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:59:00 GMT

روشی برای کاهش تاثیرات کافئین بر بدن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۹۴۳

روشی برای کاهش تاثیرات کافئین بر بدن

آفتاب‌‌نیوز :

برخی از افراد می‌توانند شبانه روز قهوه بنوشند و احساس خوبی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها پس از نوشیدن چند جرعه قهوه دچار عصبانیت، اضطراب یا سردرد شوند.

به نقل از هلث نیوز،  یک فنجان ۸ اونسی قهوه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین دارد، به این معنی که طبق توصیه بالا، یک فرد بالغ متوسط ‌می‌تواند با خیال راحت چهار یا پنج فنجان قهوه در روز بنوشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، کافئین را می‌توان در چای سبز، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، شکلات و برخی داروها نیز یافت.

البته این محرک طبیعی می‌تواند انرژی و استقامت شما را افزایش دهد، تمرکز ذهنی را افزایش داده و التهاب را کاهش دهد. در درازمدت، ممکن است به محافظت در برابر دیابت، سکته مغزی، بیماری قلبی، افسردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

با این حال، کافئین بیش از حد می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد و منجر به بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تپش قلب شود. کلینیک کلیولند هشدار می‌دهد که این خطرات برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، مشکلات قلبی عروقی یا فشار خون بالا بیشتر است.

خوشبختانه، راه‌هایی برای کاهش عوارض جانبی کافئین وجود دارد و دوباره احساس می‌کنید که خودتان هستید.

کلینیک کلیولند توضیح می‌دهد که این محرک نیمه عمر حدود پنج ساعت دارد، به این معنی که در مدت ۱۰ ساعت یا بیشتر از بدن شما خارج می‌شود. پس چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

زمانی که غرق در کار هستید، زیاده‌روی در مصرف کافئین آسان است. یک فنجان قهوه می‌نوشید، یک تکه شکلات می‌خورید، یک فنجان دیگر قهوه می‌نوشید و غیره. زمانی شما شروع به احساس عصبانیت می‌کنید. ضربان قلب شما بالا می‌رود، معده شما درد می‌کند و دستان شما می‌لرزند.

یکی از راه‌های رفع این مشکلات افزایش مصرف آب است. نوشیدن یک لیوان آب به ازای هر فنجان قهوه برای جلوگیری از کم آبی توصیه می‌شود. روش دیگر، نوشیدنی‌های الکترولیتی است.

به محض اینکه وقت آزاد داشتید بدن خود را به حرکت درآورید. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۸ در مجله پزشکی و علم در ورزش منتشر شد، فعالیت بدنی ممکن است به کاهش اضطراب ناشی از کافئین کمک کند.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ممکن است مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا و سایر تکنیک‌های تمدد اعصاب برای آرام کردن ذهن و کاهش تنش پس از نوشیدن بیش از حد قهوه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کافئین سلامت قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی

این خوراک، یک غذای ساده و خوشمزه است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این ساندویچ از نان، ماکارونی پخته شده، سس و پنیر (اختیاری) تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو شود.

تاریخچه ساندویچ ماکارونی:

تاریخچه دقیق ساندویچ ماکارونی مشخص نیست، اما برخی معتقدند که ریشه آن به ایتالیا در قرن نوزدهم برمی‌گردد. در آن زمان، ماکارونی غذای رایجی در بین مردم فقیر بود و به عنوان راهی برای استفاده از نان‌های مانده استفاده می‌شد.

ساندویچ ماکارونی در طول جنگ جهانی اول در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در آن زمان، مواد اولیه مانند گوشت و مرغ کمیاب بود و ماکارونی به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و سیر کننده استفاده می‌شد.

امروزه، ساندویچ ماکارونی در سراسر جهان به عنوان یک غذای خانگی و خیابانی محبوب سرو می‌شود. تنوع زیادی در دستور پخت این ساندویچ وجود دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان مواد مختلفی را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی: مواد لازم برای ۴ نفر:

۴۰۰ گرم ماکارونی

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

۲ حبه سیر، رنده شده

۱ فنجان سس گوجه فرنگی

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱/۴ فنجان پنیر چدار رنده شده (اختیاری)

۴ عدد نان باگت

مراحل پخت:

ماکارونی را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید.

در حالی که ماکارونی در حال پخت است، روغن زیتون را در یک تابه روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

سیر را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا معطر شود.

سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کنید. مخلوط را به جوش برسانید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا سس غلیظ شود.

ماکارونی پخته شده را آبکش کنید و به سس اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

اگر از پنیر استفاده می‌کنید، آن را روی ماکارونی بریزید و هم بزنید تا ذوب شود.

مخلوط ماکارونی را به طور مساوی بین نان‌های باگت تقسیم کنید.

بلافاصله سرو کنید.

نکات:

می‌توانید از انواع مختلف ماکارونی برای تهیه این ساندویچ استفاده کنید. اسپاگتی، پنه و روتینی گزینه‌های رایجی هستند.

برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از سوسیس، گوشت چرخ کرده یا سبزیجات به سس اضافه کنید.

اگر ساندویچ را از قبل آماده می‌کنید، نان را تا زمانی که آماده سرو شدن است، تست نکنید تا از خمیر شدن آن جلوگیری کنید.

ساندویچ ماکارونی را می‌توانید با سالاد یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳