Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:46:13 GMT

آغاز فصل پرورش ميگو در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۰۶۵

آغاز فصل پرورش ميگو در گلستان

سید جواد قدس علوی در جلسه کمیته برنامه ریزی تولید میگو در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به الزامات فنی و بهداشتی و جلسات متعدد مبنی بر تولید سالم، پاک و بدون استرس در مجتمع پرورش میگو گمیشان، محدوده زمان ذخیره سازی قابل تغییر نیست و همه بهره بردارن تا ۱۵ تیر ماه نسبت به اتمام ذخیره سازی اقدام کنند.

مهندس قدس علوی گفت:  برای رعایت موارد امنیت زیستی و بهداشتی (بیوسکوریتی) هر مزرعه باید به عنوان یک واحد تولید، همه اداوات مورد نیاز خود را اعم از وسایل مورد نیاز آزمایشگاهی و تولیدی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: براساس الزامات فنی و بهداشتی مبنی بر شرایط ذخیره سازی بچه میگو در استان گلستان (با هواده ۲۵۰ هزار قطعه در هکتار و بدون هواده ۲۰۰ هزار قطعه در هکتار)، پرورش دهندگان باید ضمن اعلام وضعیت مزرعه خود (با سیستم هواده یا بدون هواده) درخواست خود را برای دریافت بچه میگو و برای تایید به اداره کل شیلات و  معرفی به مراکز تکثیر سایر استان‌های جنوبی به اداره کل دامپزشکی اعلام  کنند.

مدیر کل شیلات گلستان  گفت: شرکت‌های پرورش دهنده میگو که با مراکز تکثیر میگوی کوپه بندی شده در جنوب کشور قراداد منعقد کردند مستندات کتبی قرارداد خود را  برای پیگیری و اخذ سهمیه بچه میگو به این اداره کل ارائه دهند تا هماهنگی‌های لازم برای برنامه ریزی آبگیری مزارع انجام گیرد.

دومین جلسه کمیته برنامه ریزی تولید میگو استان در سال ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مسئولین و بهره برداران میگو استان، در محل سالن جلسات اداره کل شیلات گلستان برگزار شد و برنامه ریزی‌های لازم در خصوص رفع موانع و مشکلات تولید و ذخیره سازی بچه میگو در سال جاری انجام گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میگو پرورشی پرورش ماهی مزارع پرورش میگو برنامه ریزی ذخیره سازی بچه میگو اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود