Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@03:38:04 GMT

برگزاری 20 برنامه در هفته میراث‌فرهنگی استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۴۲۶

برگزاری 20 برنامه در هفته میراث‌فرهنگی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مرزبان ظهر امروز در نشست‌ با اصحاب رسانه، از برگزاری بیش از  20 برنامه فرهنگی در هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

وی اظهار کرد: از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه فرهنگی در سطح استان به اجرا در می‌آید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی برگزاری نقالی در موزه حمام چهار فصل اراک، شب موزه در شهرهای آشتیان و خمین،  تجلیل از فعالان و خادمین میراث فرهنگی، رکاب زنی دوچرخه سواران باشعار روز جهانی موزه در سطح شهر اراک و توقف در ورودی موزه‌ها، نشست صمیمی مدیرکل با هیئت امنای کلیسای مسروپ اراک، برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در شهرهای محلات وخمین را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرزبان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه از جمله کودک، نوجوان، خانواده، سالمندان در نظر گرفته شده، عنوان کرد: پاکسازی اماکن تاریخی با همکاری دانش آموزان مدارس و برگزاری تور کودک و موزه و برگزاری نقاشی از اشیاء داخل موزه‌ها نیز به منظور فرهنگ‌سازی نگهداری و محاظت از بناهای تاریخی در بین کودکان از جمله برنامه‌های مهمی است که امسال به طور ویژه انجام می‌شود.

وی گفت: مستند دستکند(شهر زیرزمینی) رباط آغاج با همکاری صدا و سیمای مرکز استان تهیه و تنظیم شده است در این ایام از شبکه 4 صدا و سیما در سه قسمت و سه روز متوالی  پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی موزه هفته میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی