Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@09:42:24 GMT

راهنمای خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث در 1401

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۴۳۱

راهنمای خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث در 1401

در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۷۰٬۰۰۰ نفر در حوادث رانندگی زخمی یا کشته شدند. تصادف‌های رانندگی خسارت‌های جانی و مالی زیادی به افراد وارد می‌کنند که متاسفانه گاهی اوقات جبران ناپذیر هستند. یکی از دغدغه‌های رانندگان و صاحبان خودرو خرید بهترین و ارزان ترین بیمه شخص ثالث است. در ادامه پوشش های بیمه شخص ثالث و نحوه استعلام بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف بیمه را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

در بیمه شخص ثالث، صاحب وسیله نقلیه (بیمه‌گزار) به عنوان شخص اول در نظر گرفته می‌شود و شرکت بیمه (بیمه‌گر) شخص ثانی است. شرکت بیمه متعهد می‌شود هزینه‌ها را طبق موارد مندرج در بیمه شخص ثالث جبران کند.

باید بدانید که منظور از شخص ثالث، فرد یا افراد زیان دیده در حوادث رانندگی (هر شخصی غیر از راننده مقصر حادثه) است. تمام افرادی که در تصادف، زیان مالی یا جانی می‌بینند تحت پوشش محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو هستند. شرکت بیمه هزینه‌های خسارت به اموال، جسم و فوت افراد را جبران می‌کند. البته از سال ۱۳۹۵ پوشش بیمه حوادث راننده هم به عنوان زیر مجموعه بیمه شخص ثالث فروخته می‌شود و هزینه خسارت‌های جانی راننده مقصر را پرداخت می‌کند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین کدامند؟

می‌توان پوشش‌های بیمه شخص ثالث را به سه دسته زیر تقسیم کرد:

1- پوشش خسارت‌های جانی بیمه شخص ثالث: به هر آسیب جسمی که در اثر حادثه و توسط خودروی بیمه شده به اشخاص ثالث وارد شد، خسارت جانی یا خسارت بدنی گفته می‌شود. شرکت بیمه‌گر خسارت جانی را به وسیله پرداخت دیه یا ارش (ارش نوعی از دیه است که مقدار مشخصی ندارد و توسط پزشک قانونی تعیین می‌شود) جبران می‌کند. سقف پرداخت خسارت جانی بیمه شخص ثالث در هر سال برابر دیه در ماه‌های حرام است.

2- پوشش خسارت‌های مالی بیمه شخص ثالث: به هر آسیبی که به اموال مردم (اشخاص ثالث)‌ وارد شود، خسارت مالی گفته می‌شود و شرکت بیمه‌گر تا سقف پوشش مالی، آن را جبران می‌کند.

3- پوشش حوادث راننده بیمه شخص ثالث: به هر آسیب جسمی که در اثر تصادف به راننده مقصر حادثه وارد شود، خسارت راننده مقصر گفته می‌شود. سقف پوشش بیمه حوادث راننده مقصر برابر دیه مرد مسلمان در ماه‌های غیر حرام است.

نرخ بیمه شخص ثالث و مبلغ دیه ۱۴۰۱ چقدر است؟

نرخ بیمه شخص ثالث هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. یکی از تاثیرگذارترین پارامترها در مشخص کردن قیمت بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۱ و تمام سال‌های دیگر نرخ دیه در هر سال است. مبلغ دیه ۱۴۰۱ با ۲۵٪ افزایش نسبت به سال گذشته اعلام شد:

نرخ دیه ۱۴۰۱ در ماه‌های حرام: ۸۰۰ میلیون تومان

نرخ دیه ۱۴۰۱ در ماه‌های غیرحرام: ۶۰۰ میلیون تومان

جدول بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ برای انواع سواری را در زیر مشاهده می‌کنید:

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱ چگونه انجام می‌شود؟

به جز نرخ شخص ثالث که توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود، عوامل دیگری هم در حق بیمه شخص ثالث موثر هستند. در ادامه هر کدام از آن‌ها را جداگانه بررسی می‌کنیم و می‌گوییم راه‌های خرید بهترین و ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱ کدام اند.

سقف پوشش‌ مالی بیمه شخص ثالث

کم‌ترین مقدار پوشش مالی بیمه شخص ثالث برابر ۲.۵ درصد دیه در ماه‌های حرام است. با توجه به این که نرخ دیه ماه‌های حرام سال ۱۴۰۱ برابر با ۸۰۰ میلیون تومان است،‌ حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. هر بیمه‌گزار باید حداقل پوشش مالی را داشته باشد.

حداکثر پوشش مالی اعلام شده توسط بیمه مرکزی برای سال ۱۴۰۱ هم برابر ۴۰۰ میلیون تومان است.

ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث پوشش‌ مالی حداقلی را دارد؛ اما ممکن است در تصادف، خسارت مالی خیلی بیشتر از ۲۰ میلیون تومان باشد و در این صورت راننده مقصر برای جبران خسارت مالی دچار مشکل می‌شود. برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث سقف پوششی مالی بالایی را انتخاب کنید تا در شرایط حادثه نگرانی‌های کم‌تری داشته باشید.

محاسبه تخفیف‌ بیمه شخص ثالث با قانون جدید

تا همین چند سال پیش به ازای هر سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث ۱۰٪ تخفیف می‌گرفتید. از سال ۱۳۹۶ قانون تغییر کرد و به ۵٪ به ازای هر سال عدم خسارت کاهش یافت. با قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث بعد از ۱۴ سال عدم استفاده از این بیمه‌نامه به حداکثر مقدار تخفیف یعنی ۷۰٪ می‌رسد.

تغییر دیگر آن است که قبلا با هر بار استفاده از بیمه شخص ثالث، تخفیف‌ها به کلی از بین می‌رفت؛ اما روند کاهش تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به شکل جدول زیر تغییر کرده‌است:

تعداد خسارت/ نوع خسارت

یک بار

دو بار

سه بار و بیشتر

مالی

۲۰٪

۳۰٪

۴۰٪

جانی

۳۰٪

۷۰٪

۱۰۰٪

مدت اعتبار بیمه و خرید ارزان‌ ترین بیمه شخص ثالث

با توجه به خواسته بیمه‌گزار، بیمه شخص ثالث کوتاه مدت با اعتبار از ۵ روز تا ۲۷۰ روز فروخته می‌شود. باید بگوییم که خرید این بیمه اصلا به صرفه نیست. حق بیمه آن از بیمه ثالث یک‌ساله گران‌تر است و از طرفی تخفیف‌های عدم خسارت ثالث نیز بر آن اعمال نمی‌شود. پس برای خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث مدت اعتبار یک سال را انتخاب کنید.

از کجا ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

برای خرید ارزان و سریع بیمه شخص ثالث، بهترین انتخاب خرید آنلاین است. با استفاده از سایت و اپلیکیشن ازکی می‌توانید استعلام اینترنتی بیمه شخص ثالث را بگیرید و حق بیمه شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. میزان توانگری مالی (توانایی پرداخت خسارت) هر شرکت بیمه هم به شما نمایش داده می‌شود تا با خیال راحت بهترین بیمه شخص ثالث را تهیه کنید.

کد خبر 1631947

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارزان ترین بیمه شخص ثالث مالی بیمه شخص ثالث بیمه شخص ثالث بیمه شخص ثالث میلیون تومان ماه های حرام راننده مقصر خرید ارزان پوشش مالی شرکت بیمه سال ۱۴۰۱ سقف پوشش نرخ دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد