Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به‌دلیل خلاهای موجود در تولید خودرو در کشور، موضوع واردات خودروی خارجی با رویکرد تبدیل واردات به تولید مستمر داخلی و همکاری فناورانه برای تداوم تولید و داخلی‌سازی دنبال می‌شود.

«منوچهر منطقی» امروز (سه‌شنبه)‌ در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایران اکونومیست افزود: موضوع واردات خودرو به شکل خودروی کامل (CBU)‌خواهد بود، اما در تلاشیم تا برنامه‌های تکمیلی برای داخلی‌سازی محصولات نیز ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: برای واردات خودروهای ارزان‌قیمت ممکن است تغییراتی در هزینه‌ای اسقاط خودروهای فرسوده داشته باشیم و این مبلغ کاهش یابد؛ این موضوع به عنوان یکی از مشوق‌های وارداتی مد نظر است.

منطقی خاطرنشان‌کرد: همچنین با توجه به تغییر نرخ پایه ارز از ۴۲۰۰ تومان و افزایش نرخ ارز، برخی تعرفه‌های ورودی کاهش خواهد یافت تا قطعه‌سازان و واردکنندگان قطعات مجبور نباشند مبالغ بیشتری بپردازند.  

وی، خدمات پس از فروش را موضوع مهمی در بحث واردات خودرو برشمرد و با یادآوری اینکه هزینه‌های نگهداری خودروهای خارجی به‌طور متوسط سه برابر قیمت آنهاست، گفت: با توجه به وجود حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور، در نظر داریم آنها را دسته بندی کرده و به مردم معرفی کنیم تا خدمات پس از فروش پایداری را ارائه کنند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت یادآور شد: هنوز مصوبه واردات خودرو نهایی نشده و ضوابط آن باید تدوین شود، اما نکته اصلی این است که همه دهک‌های درآمدی با هم دیده شده تا همگان بتوانند از عواید واردات خودرو بهره‌مند شوند.

وی تصریح‌کرد: کیفیت مناسب، فناوری روز و قیمت مناسب، سه نکته‌ای است که در واردات خودرو به آنها توجه خواهد شد.

منطقی ادامه‌داد: واردات خودرو باید بر مبنای استانداردهای ۸۵ گان مد نظر سازمان ملی استاندارد باشد.

وی نیاز واقعی بازار خودرو را سالیانه بین ۱.۴ تا ۱.۵ میلیون دستگاه برشمرد و گفت: مطابق بررسی های انجام شده، اکنون حدود نیم میلیون تقاضای کاذب و سفته بازی در این حوزه وجود دارد.

این مقام مسوول اظهار داشت: اگر عرضه و تقاضای خودرو متعادل شود، به‌طور قطع روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها به نظر مشتریان نزدیک‌تر شود.

به گزارش ایران اکونومیست، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در مصوبه آماده شده برای واردات خودرو، تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی که عموم مردم بتوانند از آنها استفاده کنند خواهد بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: واردات خودرو ، وزارت صنعت معدن و تجارت ، منوچهر منطقی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت منوچهر منطقی واردات خودرو معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم