Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بنگاه داران از انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی استقبال می کنند.

مصطفی قلی‌خسروی در گفتگو با ایران اکونومیست با اشاره به پیشنهاد انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی گفت: اخیرا این پیشنهاد مطرح شده اما هنوز تصویب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن استقبال از این اتفاق در تشریح مزایای این اتفاق گفت: ارتقای صنف و ایجاد ضمانت اجرایی تصمیم‌گیری‌ها به معنای شرایط بهتر اعمال تشویق و تنبیه با انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی به وجود می‌آید.

وی در پاسخ به اینکه انتقال مذکور آیا زمینه ساماندهی بازار اجاره را فراهم می‌کند، افزود: این مسئله امکان‌پذیر نیست، زیرا مسئله مالکیت محترم است و ساماندهی بازار اجاره تنها با افزایش عرضه مسکن در قالب طرح‌هایی نظیر نهضت ملی مسکن اتفاق می‌افتد.

قلی خسروی در بیان نتایج سیاست تعیین سقف اجاره‌بها در سال‌های گذشته گفت: تنها 40 درصد قراردادهای اجاره با رعایت سقف رشد تعیین شده بسته شده و 60 درصد باقی‌مانده بدون رعایت سقف اعمال شد.

این مقام صنفی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس به عملکرد مشاوران املاک گفت: به طور کلی این صحبت‌ها از نبود مطالعه می‌آید، برای مثل همین نماینده مجلس به ما می‌گوید، چرا مشاوران املاک باید در اتحادیه مشاورین املاک حضور داشته، باشد.

*تعارض منافع و مشاوران املاک

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور کسی که بنگاه دارد در اتحادیه مشمول تعارض منافع نمی‌شود؟ ادامه داد: در قانون نوشته از مشاور املاک باید در اتحادیه باشد.

قلی‌خسروی در پاسخ به این موضوع که چرا کسی که در اتحادیه فعالیت می‌کند، همچنان به بنگاه‌داری ادامه می‌دهد و کف این مسئله آن است که حداقل مسئول اتحادیه شخصا فعالیت نداشته باشد، گفت: این حرف‌ها غلط است، آیا چنین چیزی ممکن است، شما قانون وضع کنید، کسی که رئیس اتحادیه می‌شود، باید مغازه و خانه و همه چیز خود را بفروشد و کنار خیابان زندگی کند، خب اگر قانون وضع شد، ماهم رعایت می‌کنیم.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: مصطفی قلی‌خسروی ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک ، سامانه اتحادیه مشاوران املاک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس اتحادیه مشاوران املاک سامانه اتحادیه مشاوران املاک رئیس اتحادیه وزارت راه قلی خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه به این افراد ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس دهقان‌شیری افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

پاسخ صریح وزارت کشور به فضاسازی ها درباره اتباع افغان | امکان پذیرش افغانستانی ها در کشور وجود ندارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، پلمب خواهند شد.

کد خبر 847893 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم اتباع خارجی مسکن اجاره افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا