Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به بحران‌های زیست محیطی انتظارات از روابط عمومی این سازمان و استان‌ها افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست از سازمان حفاظت محیط‌زیست، محسن نقیلو در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات روابط عمومی استان‌ها که به‌صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ( ٢٧ اردیبهشت) با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ در پیشبرد اهداف سازمان افزود: در اینجا گرد آمده‌ایم تا روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی بداریم و اهتمام خود را در گسترش و بهبود عملکرد سازمانی و تخصصی ارتقا ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو با برگزاری منظم و منسجم این نشست‌های هم‌اندیشی در تلاش هستیم که بتوانیم به یک گفتگوی فراگیر درزمینه روابط عمومی و ارتباطات محیط‌زیست دست‌یابیم. به اعتقاد من، یکی از مؤلفه‌های مهم حوزه روابط عمومی، افزایش اعتماد اجتماعی است و شما همکاران پرتلاش روابط عمومی، فرماندهان قرارگاه محیط‌زیست هستید.

وی با اشاره به موضوع مشارکت های اجتماعی افزود: موضوع مشارکت های اجتماعی از مواردی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود و تلاش شود روابط عمومی جایگاه قوی و حضور چشمگیر و فعالی داشته باشد.

عملکرد روابط عمومی ها باید شفاف و سنجش پذیر باشد 

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی به موقع و اثرگذار اشاره کرد وگفت: اطلاع رسانی سریع، صریح، شفاف و به‌موقع در خصوص مسائل و بحران‌ها از اقدام‌های مهم روابط عمومی‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست است و عملکرد روابط عمومی ها باید شفاف و سنجش‌پذیر باشد و در این مسیر ضرورت دارد روابط عمومی به شکل کاملا حرفه‌ای و به روز مدیریت شود. 
 
ایفای صحیح نقش روابط عمومی ها در بخش سرمایه های اجتماعی 

وی بر ایفای صحیح نقش روابط عمومی‌ها در بخش سرمایه‌های اجتماعی و لزوم اعمال برخی اصلاحات در برنامه‌های اجرایی به منظور بررسی و رفع چالش ها در این بخش تاکید کرد.

نقیلو ادامه داد: برای بهبود عملکرد و ارتقای فعالیت‌ها نیز تدابیری اندیشیده شده است که شاهد به ثمر نشستن برنامه های تدوینی از جمله تولید محتوا در حوزه رسانه و سایر بخش ها باشیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست به ابلاغ دستورالعمل نقشه محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: دبیری جلسات این ستاد در استان با روابط عمومی استان‌ها خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با مساعدت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان برای هر استان تخصیص اعتبار با مدیریت و نظارت ابلاغ شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: در اطلاع‌رسانی‌ها باید از مقام محوری پرهیز کرد تا شائبه تبلیغ برای شخص مدیرکل و مدیران استان به وجود نیاید.

وی تأکید کرد: سن امکانات و تجهیزات سخت افزاری در روابط عمومی ها به دهه هشتاد باز می گردد و نیاز به به روز شدن دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط‌زیست از عدم پیش‌بینی پیوست رسانه ای-فرهنگی برای ۱۴ طرح کلان سازمان حفاظت محیط‌زیست انتقاد کرد و گفت: انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران‌های زیست محیطی زیاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه با رشد فناوری و تکنولوژی روابط عمومی امروز دیگر تعریف گذشته را ندارد و توسعه فضای مجازی و دنیای دیجیتال باعث شده است روابط عمومی ها از شکل سنتی خود پوست اندازی کرده و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند افزود: در دنیای امروز روابط عمومی دیجیتال ابزاری پرقدرت و موثر برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خدمات یک سازمان به مخاطبان خود است.

در ادامه این هم‌اندیشی  روسای ادارات روابط عمومی و امور رسانه ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها به بیان نظرات و ایده‌ها و انتقادات خود پرداختند .

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان حفاظت محیط زیست ، روابط عمومی ، روز ارتباطات و روابط عمومی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست روابط عمومی روز ارتباطات و روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست روابط عمومی ها روابط عمومی اطلاع رسانی بحران ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان