Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@21:24:27 GMT

وقوع درگیری مسلحانه در پایتخت لیبی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۸۲۴

وقوع درگیری مسلحانه در پایتخت لیبی

خبرگزاری تاس از وقوع درگیری مسلحانه میان گروه های حامی «عبدالحمید الدببیه» دولت وحدت ملی و وفاداران به «فتحی باشاغا» دولت منصوب از سوی مجلس لیبی، در طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایران اکونومیست، خبرگزاری تاس از مبدا قاهره، گزارش داد: بدنبال ورود فتحی باشاغا که از سوی مجلس نمایندگان لیبی بعنوان نخست وزیر دولت موقت این کشور منصوب شده،   درگیری مسلحانه صبح امروز در طرابلس پایتخت لیبی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی علی عبد السلام باشاغا   عبدالحمید محمد الدبیبه

تاس  افزود: درگیری های با انواع سلاح ها میان تشکیلات وفادار به بشاغا و گروه های حامی دولت وحدت ملی لیبی (عبدالحمید الدبیبه) در جریان است؛ بنابر تازه ترین اطلاعات، درگیری های شدید در حال حاضر به بخش مرکزی طرابلس کشیده شده و هنوز گزارشی از تلفات این درگیری ها در دست نیست.

تارنمای خبری تاس در ادامه نوشت: اوایل بامداد امروز وزیر کشور دولت بشاغا گفته بود که دولت تعیین‌شده لیبی با استقرار در  طرابلس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: وزارت کشور (دولت موقت بشاغا)، اعضای دولت الدبیبه را به دلیل انگیزه های سیاسی تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

بنا بر اعلام خبرگزار تاس، این درحالی است که در  ۲۱ آوریل گذشته (یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) سخنگوی دولت بشاغه اعلام کرده بود که دولت وی تعجیلی برای آمدن به پایتخت لیبی نداشته و مایل است تا بطور مسالمت آمیز انتقال قدرت صورت گیرد.

تاس نوشت: دولت وحدت ملی عبدالحمید الدبیبه، حاضر به کناره گیری از قدرت نبوده و تاکید دارد تا دولت را تنها به مقامات منتخب (مردم) تحویل دهد.*۱۳۰۲***

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاره آفریقا ، دولت وحدت ملی ، طرابلس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاره آفریقا دولت وحدت ملی طرابلس دولت وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی به اراک سفر کرده که غایبان زیادی برای بازی با آلومینیوم در جام حذفی دارد.

علیرضا بیرانوند بعد از باز کردن گچ دستش به این مسابقه نرسید. عالیشاه هفته گذشته مصدوم شد و این بازی را از دست داد. همچنین سعید صادقی به علت سرماخوردگی به اراک نرفت.

در شرایطی که انتظار می‌رفت وحدت حنانوف پس از یک ماه مصدومیت به لیست پرسپولیس برگردد اما نام او در جمع نیمکت نشینان سرخ‌ها نیز وجود ندارد.

پرسپولیس باتوجه به محرومیت دانیال اسماعیلی‌فر از بازی بعدی لیگ برابر سپاهان در صورت آمادگی وحدت می‌تواند روی او حساب کند اما او بازی با آلومینیوم را نیز از دست داد.

دیگر خبرها

  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد