Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:06:58 GMT

تبعات کمبود پرستار در ICU بیمارستان ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۶۶۰

تبعات کمبود پرستار در ICU بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد میرزابیگی، در برنامه تلویزیونی «فرامتن»، اظهار داشت: نقدی که به برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم، این است که صراحتاً بر خلاف قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری رفتار کرده اند. ظرف سه ماه گذشته تعداد زیادی نیروی پرستاری که در دوره کرونا فعال بودند و قرارداد آنها تمدید شده بود، دانشگاه‌ها با این پرستاران تسویه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، این برخورد با پرستاران جوان که در دوره اوج کرونا به مردم خدمت کردند، صحیح و انسانی نیست.

میرزابیگی ادامه داد: برای جبران کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور قاعدتاً باید با روند معقولی مجوزهایی به وزارت بهداشت برای استخدام‌ها داده شود.

وی افزود: اگرچه در اواخر دولت قبل هم مجوزهایی برای استخدام گرفته شد اما تمام مجوزها صرف تخت‌های جدید بیمارستانی شد، به طوری که ۳۰ هزار تخت در دولت قبل اضافه شد و اکثر نیروها جذب بیمارستان‌های جدید شدند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: با توجه به بحران کمبود نیروی انسانی در پرستاری، تعدیل پرستاران طرحی و شرکتی جایز نیست.

میرزابیگی ادامه داد: نیاز است کار جهادی که برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام شد، برای تبدیل وضعیت و جذب نیرو نیز انجام شود.

وی با عنوان این مطلب که تبعات کمبود پرستار فقط متوجه پرستاران نیست، افزود: در زمان بحران کرونا که مردم از هم فرار می‌کردند، پرستاران در بیمارستان‌ها ماندند و با ۱۰ برابر ظرفیت خود خدمت کردند.

میرزابیگی گفت: در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها، وقتی چند بیمار با هم بد حال بشوند، به دلیل کمبود نیرو، پرستار فقط می‌تواند به یک بیمار خدمت کند. در اینجا سلامت مردم آسیب می بیند و سلامت مردم خط قرمز سازمان نظام پرستاری است.

کد خبر 5492477

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان نظام پرستاری محمد میرزابیگی جامعه پرستاری ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن کرونا درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش جمعیت واکسیناسیون آلزایمر جامعه پرستاری سازمان غذا و دارو کنگره علوم آزمایشگاهی کووید 19 آلودگی هوا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان آنگه پوستکوگلو روز یکشنبه در آنفیلد عملکرد ضعیف خود را ادامه دادند. ابتدا محمد صلاح در دقیقه ۱۶ لیورپول را به برتری رساند‌.

سپس اندی رابرتسون از فاصله نزدیک توپ را به تور چسباند تا لیورپول درست قبل از پایان نیمه اول اختلاف را دو برابر کند.

بازی برای تاتنهام زمانی تلخ‌تر شد که رومرو و رویال در میانه زمین با هم درگیر شدند و دیگر بازیکنان مجبور شدند آنها را از یکدیگر جدا کنند‌.

گیلرمو ویکاریو، دروازه‌بان اسپرز، پس از دیدن درگیری دو بازیکن، به سرعت از داخل محوطه جریمه دوید و خودش را به آنها رساند و تلاش کرد آنها را جدا کند.

روی کین، کارشناس اسکای اسپورت، مدعی شد که این اتفاق نشانه مثبتی برای تاتنهام است، اما اشاره کرد که هر دو بازیکن باید بهتر دفاع کنند.

او گفت:«من به طور کلی از چنین رفتاری بدم نمی‌آید، زیرا به این معنی اتهاجمیست که شما به بازی اهمیت می‌دهید. 
اما آنها باید این نوع رفتار را در نوع بازی خودتان هم نشان دهید و بهتر بازی کنید. تاتنهام امروز بسیار بسیار ضعیف بوده است.

دیگر خبرها

  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی