Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-امیر «واحدی» گفت: از وضعیت آمادگی و روحیه بسیار بالایی که امروز در پایگاه شهید فکوری شاهد آن بودم، بسیار خوشحال شدم. این فرمان فرماندهی معظم کل قواست که همیشه باید آماده باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جریان بازدید خود از آمادگی تجهیزات و جنگنده‌های پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه برنامه‌ریزی جهت ارزیابی توان عملیاتی پایگاه‌های نیروی هوایی، امروز پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز را انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را شکر می‌کنم این پایگاه، در دوران دفاع مقدس رو سفید بود و ماموریت‌های بزرگی در این دوران و پس از آن، از این پایگاه انجام شده است.
وی افزود: از وضعیت آمادگی و روحیه بسیار بالایی که امروز در پایگاه شهید فکوری شاهد آن بودم، بسیار خوشحال شدم. این فرمان فرماندهی معظم کل قواست که همیشه باید آماده باشیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: پیام ما به‌خصوص به کشور‌های منطقه، همواره پیام صلح و وحدت است و اگر توان عملیاتی خود را بالا می‌بریم، این جزو ماموریت‌های ذاتی و همچنین برای حفظ امنیت کشور خودمان است.
امیر «واحدی» با اشاره به اهمیت راهبردی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، گفت: پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز یکی از پایگاه‌های مهم و راهبردی ما است و در آمادگی کامل قرار دارد و کارکنان آن با تمام وجود و روحیه بسیار خوب کار می‌کنند و من از آنان تشکر می‌کنم.
وی با اظهار سلام و احترام خطاب به مردم تبریز و آذربایجان، گفت: من از مردم آذربایجان و شهریار شهر‌های ایران «تبریز»، به جهت تشییع باشکوه پیکر خلبانان ما که در سانحه هوایی اسفند سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، سپاسگزارم و از همت و همدلی آن‌ها با خانواده نیروی هوایی تشکر و قدردانی می‌کنم. آن‌ها با حضور تاریخی خود روحیه وصف‌ناپذیری به سربازان خود در نیروی هوایی و دیگر نیرو‌های مسلح کشورمان بخشیدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهید فکوری پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بیست و سومین دوره رزم مقدماتی نخبگان مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نیروی زمینی با اشاره به نام‌گذاری نیروی هوایی ارتش به نام «نیروی الهی» از سوی امام خمینی (ره) اظهار داشت: این نام‌گذاری معمار کبیر انقلاب اسلامی وظیفه همه ما را در این نیرو صد چندان کرده است.

امیر سرتیپ واحدی در ادامه به اقدامات منافقین در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: یکی از خیانت‌های منافقین، مطرح کردن موضوع انحلال ارتش بود که با درایت حضرت امام خمینی (ره) این توطئه دشمنان خنثی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش نقش این نیرو را در ابتدای جنگ تحمیلی بی‌بدیل و کلیدی توصیف کرد و افزود: نیروی هوایی در تمام طول هشت سال دفاع مقدس یا نوک پیکان عملیات‌ها بود و یا پشتیبانی‌کننده آن‌ها. این نیرو عملیات‌های بسیار زیادی در طول جنگ انجام داد و به لطف خدا و با غیرت کارکنان از تمام این‌ها سربلند بیرون آمد.

وی سپس به تشریح عملیات پیچیده «حمله به اچ ۳» پرداخت و گفت: عملیات حمله به اچ ۳ هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا به عنوان یک عملیات هوایی بسیار پیچیده و منحصر به فرد تدریس می‌شود. طی کردن مسافت بسیار زیاد با جنگنده اف ۴، انجام سه مرحله سوخت‌گیری هوایی و انهدام بیش از ۵۰ فروند هواپیمای عراقی روی باند در دورترین نقطه خاک عراق از مرزهای کشورمان، این عملیات را منحصر به فرد کرده است.

امیر واحدی تأکید کرد: نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است و ما آمادگی داریم که به صورت شبانه‌روزی از این مرز و بوم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به عملیات «وعده صادق» نیز اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه مرتکب خطای بدی شد و باید جواب دندان‌شکنی دریافت می‌کرد. وقتی روحیه همکارانم در نیروی هوایی را دیدم، به آینده این نیرو امیدوارتر شدم؛ چون تمام چهره‌ها مصمم و بدون واهمه از دشمن همه پای کار این عملیات بودند.

وی همچنین خطاب به کارکنان وظیفه نخبه گفت: شما نخبگان این کشور هستید و ما در نیروی هوایی به تخصص شما نیاز داریم. بدانید که آینده‌ساز این کشور شما هستید و یک لحظه ایستادن و کند حرکت کردن در مسیر پیشرفت ایران ممکن است سال‌ها باعث عقب‌افتادگی شود.

امیر واحدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فرار مغزها و نخبگان از کشور، خاطرنشان کرد: نخبگان عزیز، باید بدانید که چرخ اقتصاد، صنعت و فرهنگ این کشور به دستان شما حرکت می‌کند؛ لذا مواظب تبلیغات دروغین دشمنان باشید و تا می‌توانید در خدمت این کشور و مردم باشید.

کد خبر 6100411 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات در آذربایجان شرقی
  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • واحدی: همه در نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه