Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با توجه به آلودگی و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون ، شهروندان می‌بایست به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی تا پایان شرایط آلودگی هوا انجام دهند.

از منزل خارج نشوید
ضروریست در شهر‌های بحرانی کلیه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حتما از ماسک استفاده کنید
در شهر‌های آلوده، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افرادتوصیه‌های خود مراقبتی در بروز پدیده وقوع گرد و غبار نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.درصورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده شود. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n 95 یا ماسک (ffp 2، ffp 3 به همراه ماسک‌های سه لایه) است.
ورزشکاران نیز در زمان وقوع پدیده گرد و غبار، و ورزشکاران از ورزش در فضای باز و کوهنوردان از کوهنوردی پرهیز کنند.حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می‌باشد.

در صورت استفاده از خودرو ، شیشه ها بالا باشند
تردد خودرو‌های شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید.
کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

مصرف شیر ، ماست و سبزیجات
مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهید.
خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین C نیز سبب تقویت عروق خونی و کاهش خطر سکته قلبی درروز‌های آلوده سال می‌شود.
از جمله خوراکی‌های حاوی ویتامین C می‌توان پرتغال، توت فرنگی، انبه، گریپ فروت، کلم بروکلی و لیموترش را نام برد.مواد غذایی حاوی ویتامین E نیز گروه دیگر خوراکی‌های مفید برای سلامت بدن در این روز‌ها هستند. خوراکی‌های حاوی این ویتامین سبب محافظت از آسیب سلولی بدن و تقویت سیستم ایمنی می‌شوند.
از جمله خوراکی‌های حاوی ویتامین E می‌توان سبزی‌های دارای برگ سبز، غلات، زرده تخم مرغ، کره و روغن‌های گیاهی را نام برد. خوراکی‌های حاوی ماده سلنیوم از جمله تخم مرغ، پیاز، سیر و ماهی‌های روغنی نیز برای سلامت بدن بسیار مفید هستند و از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن و آسیب به کبد و ریه‌ها جلوگیری می‌کنند.
همچنین در روز‌هایی که میزان آلودگی هوا بالاست نوشیدن مقدار کافی آب، نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا در منزل و محل کار و نیز نظافت روزانه با استفاده از جارو و دستمال مرطوب سبب نفوذ کمتر ذرات آلاینده به بدن و بروز بیماری می‌شود. با رعایت راهکار‌های بالا در هوای آلوده از سلامت خود مراقبت خوبی به عمل می‌آورید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آلودگی هوا خوراکی های حاوی ماسک مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید