Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از حوزه هنری اردبیل ، آئین اختتامیه دومین دوره جایزه ملی "داستان حماسی" با حضور مسئولان فرهنگی و هنری  و با معرفی نفرات برتر در آرامگاه فردوسی شهر مشهد برگزار شد.

به این رویداد فرهنگی در بخش رمان ۹۹ اثر از سراسر کشور ارسال شده بود که پس از داوری، محمود مهدوی نویسنده اردبیلی با رمان "چاه سرخ" اول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش حسین شمس‌آبادی با رمان "داغ سرخ" دوم و محمدرضا آریانفر با رمان "موندو" و مینا سعادت‌پور با رمان "وزغی که هیچکس نبود" به صورت مشترک حائز رتبه سوم شدند.

همچنین از بین ۱۵۱ داستان کوتاه و نیمه‌بلند ارسالی علیرضا محمودی ایران‌مهر با داستان "گذر از رودخانه بهشت"، مرتضی فرجی با داستان "آب‌های گرمسیری" و سودابه حیدری با داستان "الندشت" به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این بخش را کسب کردند.

ساسان ناطق، علی‌اصغر عزتی پاک و داود امیریان اعضای هیأت داوران دومین دوره جایزه ملی "داستان حماسی" بودند و دبیری علمی این دوره را محمدرضا شرفی خبوشان بر عهده داشت.

محمود مهدوی سرپرست باشگاه داستان و مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل، متولد ۱۳۵۱ است و در سال ۱۳۷۳ پا به دنیای نویسندگی گذاشته است.

این نویسنده اردبیلی دارای مقام نخست رمان نوجوان در سطح ملی برای کتاب "برادر خوانده" بوده و تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب چاپ شده دارد.

جایزه ملی داستان حماسی یکی از رویدادهای فرهنگی و ادبی است که علاقه‌مندان عرصه ادبیات حماسی با محور قرار دادن الگوهای برجسته زبان فارسی،‌ آثار خود را اغلب به صورت اقتباسی به رشته تحریر در می‌آورند.

این جایزه با محوریت حماسه‌های بومی و اقتباس از متون اصیل ایرانی برگزار می‌شود و تلاش می کند توجه نویسندگان را به سمت ادبیات بومی و استفاده از المان‌ها و اسطوره‌های ایرانی سوق دهد.

برچسب‌ها استان اردبیل کانون نویسندگان ایران حوزه هنری ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل کانون نویسندگان ایران حوزه هنری استان اردبیل کانون نویسندگان ایران حوزه هنری ادبیات داستان حماسی جایزه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد، رویکردی که نتانیاهو در پیش گرفته منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آیال ماجید در مقاله‌ای که در روزنامه جروزالم پست منتشر شد اعلام کرد، نتانیاهو امروز به عامل فروپاشی و از بین رفتن اسرائیل تبدیل شده است.

ماجید شاعر و ادیب اسرائیلی که روزگاری به عنوان دوست بنیامین نتانیاهو معرفی می‌شد، در یادداشتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل آن که اسیر جنون عظمت خود شده و مالکیت اسرائیل را آن خود می‌داند به سوی از بین بردن اسرائیل پیش می‌رود.

به اعتقاد این شاعر صهیونیست، نتانیاهو آنقدر به حکمرانی عادت کرده که هیچ شرایطی که فرد دیگری جایگزینش شود را تاب نمی‌آورد.

نویسنده بر این بار است که خروج از قدرت از منظر نتانیاهو همچون نقل و انتقال مالکیت است، بیبی خود را همانند یک زور غیرتمند دانسته و کابینه را همسر خود می‌داند، این یک مشکل و اضطراب روانی غیر قابل بهبود است.

من روزی او را دوست خود و فردی که به دنبال حفظ امنیت اسرائیل است می‌دانستم اما اکنون از اینکه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است احساس شرمندگی می‌کنم چون نتانیاهو این روزها نسبت به توصیف‌‌هایی که مردم علی او به کار می‌برند احساس شرمندگی نمی‌کند.

نتانیاهو هر بهایی را از جیب و به ضرر مردم برای حفظ جایگاه خود و عدم سرنگون شدن پرداخت خواهد کرد، آنچه که در این میان وحشت برانگیز است آن است که هیچ فرصتی برای پایان جنگ در آینده نزدیک وجود ندارد، نه به شکل داوطلبانه و در چارچوب منطق این کار امکان پذیر نیست، چون تنها ادامه دار شدن جنگ است که باعث می‌شود نخست وزیر از فاجعه شخصی دور بماند، پس تنها راه پایان جنگ در غزه سرنگونی نتانیاهو است.

هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کردادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهنانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کندمعترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردندلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد